1 533 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
hjälp med kopplingar
Ska snart till och koppla in lite tappvatten i mitt badrumsbygge men behöver lite hjälp med fördelare och kopplingar.
Behöver en fördelare med 6 utgångar kv, och en med 5 st för vv.
Satt och knåpade ihop på rinkabyrör och tog lk fördelare rsk
1870690 3st och 1 st med 2 då får jag ju ihop det jag vill.
Sen såg jag att jag använder 9st uponor 15*2,5 rör och 2st LK 16 så då blir min fråga går det att använda uponor kopplingar på LK fördelaren eller ska jag hellre ta en uponor fördelare och sen göra nån specialare till de 2 lk rören?
Det är konade anslutningar på fördelarna va, inte plan?
Vore snällt om ni som kan det här kan hjälpa mig lite gärna med rsk nr också men det hittar jag nog själv annars
Behöver en fördelare med 6 utgångar kv, och en med 5 st för vv.
Satt och knåpade ihop på rinkabyrör och tog lk fördelare rsk
1870690 3st och 1 st med 2 då får jag ju ihop det jag vill.
Sen såg jag att jag använder 9st uponor 15*2,5 rör och 2st LK 16 så då blir min fråga går det att använda uponor kopplingar på LK fördelaren eller ska jag hellre ta en uponor fördelare och sen göra nån specialare till de 2 lk rören?
Det är konade anslutningar på fördelarna va, inte plan?
Vore snällt om ni som kan det här kan hjälpa mig lite gärna med rsk nr också men det hittar jag nog själv annars
Jag har använt LK fördelare med uponor 15x2.5-slang genom att sätta LK:s planadapter (1870669) i fördelaren och ansluta slangen med halvkoppling för PEX 15x2.5 (1884351). Fungerar klockrent, och ska så vitt jag förstått vara någorlunda enligt bruksanviningen för respektive produkt, även om det i detta fallet blir LK-LK-EZZE-uponor om man handlar från rinkaby.
LKs fördelare med avstängning tycker jag är väldigt smidiga, så därför använder jag LK trots uponorslang sedan tidigare.
LKs fördelare med avstängning tycker jag är väldigt smidiga, så därför använder jag LK trots uponorslang sedan tidigare.
Ska det blandas slangar på fördelare så är alltid Vatette att rekommendera. Vatette Plast är godkänt för det mesta på marknaden.
Går ju smidigt att få till med dubbelmutter + ballofix om så önskas.
Men det är antagligen för sent nu?!
Går ju smidigt att få till med dubbelmutter + ballofix om så önskas.
Men det är antagligen för sent nu?!
Klicka här för att svara