Hejsan gott folk! Jag hade ett liknande problem förra året med golvvärmen vilket ni hjälpte mig med hur bra som helst! I år upplever jag samma problem och har tyvärr kört fast utan att lyckas lösa problemet, hoppas verkligen någon expert här förstår sig på problemet :) Det är så att jag har en nibe F730 och till den så har jag radiatorer på övervåningen och golvvärme på undervåningen. På övervåningen så är det 24 grader varmt medans det är iskallt golv på undervåningen och temperaturen ligger på 16 grader ( minus 10 ute just nu). Bifogar en bild som kanske visar bättre hur det ser ut just nu.

• Värmepumpsinstallation med Nibe F730 och anslutna rör, termostatinställning och manometer som visar temperatur och tryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad var problemet förra gången. När man har dålig framledningstemperatur och samma temperaturen på returen så är det skulle jag titta på "termostaten"/ flödesregulator. Felet ligger enligt mig före pumpen då du har samma temperatur.

EDIT, vad är din framledningstemperatur på pannan? vs på övervåningen?

• Gilla
Wasssp
  • Laddar…
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Vad var problemet förra gången. När man har dålig framledningstemperatur och samma temperaturen på returen så är det skulle jag titta på "termostaten"/ flödesregulator. Felet ligger enligt mig före pumpen då du har samma temperatur.

EDIT, vad är din framledningstemperatur på pannan? vs på övervåningen?
Hej! Ja förr gången så löstes problemet genom att vredet till höger om pumpen fick vridas från ett till tre. Nu ligger båda vreden på fyra men verkar inte hjälpa något alls. Laddar upp bild som visar framlednings temp .

• Digital display av en värmeväxlare som visar en värme kurva med framledningstemperatur inställd på 45 grader Celsius.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.