Min diskmaskin är ca 15 cm för låg...diskbänken lite högre än vanligt.
Hur gör man nu...diskmaskinen ska ha lucka också (Kvik´s)

Blir det stora problem nu, kan man anlita någon att bygga en ``klack´´ för maskinen att
stå på?
Hjälp snälla....:(
 
Paul-Staffanstorp
Hoppas du menar 15mm för annars låter det galet högt...

Lägg en skiva under maskinen så du får upp den...
 
15 cm 150 mm oj. skall diskmaskinsluckan inte linjera mot andra skåpluckor, hur är höga är dessa ? sockel 300 ?
 
Ja det ska gå i linje med luckor. Diskmaskinen är en Siemens, bredd 45 integrerad.

Ser nu att den kan justeras till högst 870 mm, men diskbänken är på 950 mm...så det blir ett glapp på
80 mm.
 
Du kan naturligtvis bygga en "klack" eller ram som är ca 80 mm hög. En sådan ram har jag under spisen i fritidshuset, det fungerar bra
 
Hur blir det då med luckan...kan den ändå gå i linje med de andra luckorna?
Har så svårt att räkna ut detta.
 
B
varför har du fått 15cm då i skillnad?
kan du ta bild?
 
Paul-Staffanstorp
Standardhöjd är ju idag 870mm till underkant bänkskivan så därför går de sällan att höja mer.

Om du dock som jag tolkar det höjt upp era skåp av någon anledning till 950mm så får ni ju höja diskmaskinen likvärdigt med en platta under den.

Luckorna kommer ju att liva med fronten på diskmaskinen som då också höjs upp ju.

Dock är jag förundrad varför ni höjt inredningen så pass mycket som 80mm utöver standard.
 
T
Tror att TS har Kviks XL-serie som har skåp på 80 cm och sedan har dom satt en sockel på 15 cm.
 
Paul-Staffanstorp
tank77 skrev:
Tror att TS har Kviks XL-serie som har skåp på 80 cm och sedan har dom satt en sockel på 15 cm.
Ok... såg nu att det stod något om kvik i första inlägget, så där har vi nog problemet...

Det blir alltid problem när det ska frångås standardhöjder och då får man improvisera. ;)
 
Ja egentligen gick allt fel
.
Allt är `för högt´...blir nu så dyrt, anlita annan snickare som ska rätta till allt.
Därför försöker jag få tips och goda råd här...framför allt med diskmaskinen.

Tror jag ger upp..
Mia
 
Hej på er.
Såg att tråden har några år på nacken men då jag och frun just håller på att montera ett Kvik kök så blir resultatet samma här. Men istället för att bygga upp en ram att ställa diskmaskinen på så monterade jag täckbitar ovan och vid sidan.
Säg vad ni tycker, själv anser jag att det blir snyggare att ha täckbiten ovanför än att fippla med det under sen.
 
  • Integrerad diskmaskin monterad under vitt köksskåp med täckbitar ovanför och vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggare ja kanske men troligen lite mera opraktiskt att kröka ryggen dom extra centimetrarna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.