Min diskmaskin är ca 15 cm för låg...diskbänken lite högre än vanligt.
Hur gör man nu...diskmaskinen ska ha lucka också (Kvik´s)
Blir det stora problem nu, kan man anlita någon att bygga en ``klack´´ för maskinen att
stå på?
Hjälp snälla....
Hur gör man nu...diskmaskinen ska ha lucka också (Kvik´s)
Blir det stora problem nu, kan man anlita någon att bygga en ``klack´´ för maskinen att
stå på?
Hjälp snälla....
15 cm 150 mm oj. skall diskmaskinsluckan inte linjera mot andra skåpluckor, hur är höga är dessa ? sockel 300 ?
Du kan naturligtvis bygga en "klack" eller ram som är ca 80 mm hög. En sådan ram har jag under spisen i fritidshuset, det fungerar bra
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Standardhöjd är ju idag 870mm till underkant bänkskivan så därför går de sällan att höja mer.
Om du dock som jag tolkar det höjt upp era skåp av någon anledning till 950mm så får ni ju höja diskmaskinen likvärdigt med en platta under den.
Luckorna kommer ju att liva med fronten på diskmaskinen som då också höjs upp ju.
Dock är jag förundrad varför ni höjt inredningen så pass mycket som 80mm utöver standard.
Om du dock som jag tolkar det höjt upp era skåp av någon anledning till 950mm så får ni ju höja diskmaskinen likvärdigt med en platta under den.
Luckorna kommer ju att liva med fronten på diskmaskinen som då också höjs upp ju.
Dock är jag förundrad varför ni höjt inredningen så pass mycket som 80mm utöver standard.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja egentligen gick allt fel
.
Allt är `för högt´...blir nu så dyrt, anlita annan snickare som ska rätta till allt.
Därför försöker jag få tips och goda råd här...framför allt med diskmaskinen.
Tror jag ger upp..
Mia
.
Allt är `för högt´...blir nu så dyrt, anlita annan snickare som ska rätta till allt.
Därför försöker jag få tips och goda råd här...framför allt med diskmaskinen.
Tror jag ger upp..
Mia
Hej på er.
Såg att tråden har några år på nacken men då jag och frun just håller på att montera ett Kvik kök så blir resultatet samma här. Men istället för att bygga upp en ram att ställa diskmaskinen på så monterade jag täckbitar ovan och vid sidan.
Säg vad ni tycker, själv anser jag att det blir snyggare att ha täckbiten ovanför än att fippla med det under sen.
Såg att tråden har några år på nacken men då jag och frun just håller på att montera ett Kvik kök så blir resultatet samma här. Men istället för att bygga upp en ram att ställa diskmaskinen på så monterade jag täckbitar ovan och vid sidan.
Säg vad ni tycker, själv anser jag att det blir snyggare att ha täckbiten ovanför än att fippla med det under sen.
Klicka här för att svara
