Hej,

Jag förstår inte hur jag ska få kontakten i höjd med panelen så jag kan fästa insatsen.

Kan någon förklara vilken/vilka förhöjningsringar jag ska köpa? Och hur jag ska montera dem. Är jag helt fel ute om jag säger att det är Schneider Ted apparatdosa?
Är 30mm från apparatdosan till panelens ytterkant.

Tack på förhand!

• Väggmonterad apparatdosa med synliga elkablar, omgivet av träpanel och svart isolering, för diskussion om förhöjningsringar och montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk apparatdosa med blå och brun ledning samt hoprullat måttband, omgiven av träpanel, visar 30 mm djup.
    Skapa konto
  • En hand håller en elektrisk kontakt framför en träpanel med spår. Kontakten har både blå och bruna kablar anslutna.
    Skapa konto
Känns som panelen är felkapad, normalt vilar uttaget på "omgivningen" när det skruvas fast i dosan. Hur är det tänkt, när uttaget är på plats syns ju dosa etc. från sidorna?

Och på dosan sätter man en FÖRHÖJNINGSRING/RINGAR samt man använder längre dosskruvar.
Ps samt man kapar panelen efter dosan/förhöjningsringarna.

Använd skruvhålen i hörnen istället, måla matt svart där gipsskivans vita ev syns efter montaget. Men jag hade inte heller tyckt det var så snyggt att ha den såpass nedsänkt, vassa kanter också där panellisterna är kapade, kan man nog riva sig på (i mörker)....jag ångrar mig, blir inget bra

K Kane skrev:
Känns som panelen är felkapad, normalt vilar uttaget på "omgivningen" när det skruvas fast i dosan. Hur är det tänkt, när uttaget är på plats syns ju dosa etc. från sidorna?
Jag sågade ur för uttaget istället.

Tack för er input!

• Vägguttag monterat mellan träribbor på en vägg.
    Skapa konto
  • Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
H hildrutt skrev:
Jag sågade ur för uttaget istället.

Tack för er input!
Det där blev bättre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.