2 634 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Hjälp med färgsättning
Jag har klantat mig en aning i färgvalet i mitt sovrum och valt en färg som är en aning blåare än den gråa jag hade velat ha. Kan jag rätta till detta genom mitt val av färg på inredningen och på så vis få den blågråa väggfärgen att verka gråare?
Det spontana är ju att förstärka det blå i inredningen för att lyfta fram det gråa i väggarna. Du behöver ju inte använda koboltblått, bara olika nyanser snäppet blåare.
Personligen tycker jag att kraftiga bruna nyanser tex nougat- choklad- kaffe kan vara väldigt vackert ihop med gråblått. Det ena balanserar upp det andra s a s.
Lycka till!
Personligen tycker jag att kraftiga bruna nyanser tex nougat- choklad- kaffe kan vara väldigt vackert ihop med gråblått. Det ena balanserar upp det andra s a s.
Lycka till!
Vilken NCS-kod har den nyans du målat med??
Jag är inte så säker på att det är så alldeles enkelt, risken är att det sas. 'skär' sig mellan de olika valen, vilket kanske bara 'gör ont värre'
, kan möjligen vara bättre att följa med i den nu existerande tonen.
Men det är lite beroende på hur mörk och hur blå nyansen är.
MVH//Christina.
*EDIT* Hade svarat i inredningstråden, men klistrar in även här, då du ställt frågan på flera ställen
Jag är inte så säker på att det är så alldeles enkelt, risken är att det sas. 'skär' sig mellan de olika valen, vilket kanske bara 'gör ont värre'
Men det är lite beroende på hur mörk och hur blå nyansen är.
MVH//Christina.
*EDIT* Hade svarat i inredningstråden, men klistrar in även här, då du ställt frågan på flera ställen
Klicka här för att svara