4 035 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Hjälp med duschproblem
problemet med många blandare är att filtret är för grovt
köpte ny fmm blandare och monterade det kom bara kallt vatten och lite varmt vatten
när man var på och fipplade på avstängningskranarna så lossnade smuts och det gick igenom filtret vid blandaren och fastnade sedan i termostat/flödes enheten som hade en snävare tolerans, vilket gjorde att reglerventilerna i blandaren skar ihop
det var bara att byta termostatenheten
köpte ny fmm blandare och monterade det kom bara kallt vatten och lite varmt vatten
när man var på och fipplade på avstängningskranarna så lossnade smuts och det gick igenom filtret vid blandaren och fastnade sedan i termostat/flödes enheten som hade en snävare tolerans, vilket gjorde att reglerventilerna i blandaren skar ihop
det var bara att byta termostatenheten
Rapport:
Nu har jag snackat med vvs-aren som varit ute i huset. Tydligen var blandarna fulla av grus. De har bytt ut dem. Ska bli härligt att testa när jag kommer hem.
Nu har jag snackat med vvs-aren som varit ute i huset. Tydligen var blandarna fulla av grus. De har bytt ut dem. Ska bli härligt att testa när jag kommer hem.
Låter som att den där VVS-aren inte har spolat ur rören innan han monterade blandaren.....
/Ingenjören
/Ingenjören
Vi har liknande problem på vår blandare i badrummet, också termostat. Skall prova att byta termostatenheten för någon sand är det inte i den.. Däremot är det några sandkorn i filtret ur kranen på den nymonterade blandaren i köket.. Jag spolade inte ur rören... Hur skulle det gå till?
Klicka här för att svara