problemet med många blandare är att filtret är för grovt
köpte ny fmm blandare och monterade det kom bara kallt vatten och lite varmt vatten
när man var på och fipplade på avstängningskranarna så lossnade smuts och det gick igenom filtret vid blandaren och fastnade sedan i termostat/flödes enheten som hade en snävare tolerans, vilket gjorde att reglerventilerna i blandaren skar ihop
det var bara att byta termostatenheten
 
Rapport:

Nu har jag snackat med vvs-aren som varit ute i huset. Tydligen var blandarna fulla av grus. De har bytt ut dem. Ska bli härligt att testa när jag kommer hem.
 
Hej

Bara en tanke..
Undrar bara var gruset/sanden kommer ifrån.
Inte roligt att få dina nya blandare som kanske har keramiska insatser förstörd.
Problemet reparerat men felorsaken finns nog kvar
 
Låter som att den där VVS-aren inte har spolat ur rören innan han monterade blandaren.....

/Ingenjören
 
Vi har liknande problem på vår blandare i badrummet, också termostat. Skall prova att byta termostatenheten för någon sand är det inte i den.. Däremot är det några sandkorn i filtret ur kranen på den nymonterade blandaren i köket.. Jag spolade inte ur rören... Hur skulle det gå till?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.