Jag har fått en bug i datorn, hur får jag bort den?, radar hjälpte inte...

www.akkk.se/bug.mov
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Antingen så skämtar du, eller så har du ett virus i datorn.
 
Virus är det inte, rapsbagge skulle jag gissa på...

Skämtar och skämtar, jag vill bli av med den :)

Det är tydligen ett vanligt problem på vissa iMac-modeller, men detta är en Benq-skärm..

Jag hoppas den befinner sig långt ut på ett hörn när den dör i alla fall :)
 
Plats för dagens skratt, jag googlade på rapsbagge och iMac men det gav inget.
Tordes knappt starta filmen (då jag kör iMac, tänk om filmen sprider dessa buggar) men det var visst något mycket levande.

Protte
 
Kan du inte lägga skärmen i frysen några dagar?
 
prototypen skrev:
Plats för dagens skratt, jag googlade på rapsbagge och iMac men det gav inget.
Tordes knappt starta filmen (då jag kör iMac, tänk om filmen sprider dessa buggar) men det var visst något mycket levande.

Protte
Jag googlade typ på "bug crawling in screen" och hittade ett par forumtrådar samt en youtube-film på hur man kan få bort damm som kommit in innuti skärmen.
 
mexitegel skrev:
Kan du inte lägga skärmen i frysen några dagar?
Jo, men då kommer den rackaren säkert dö mitt i skärmen.. Jag har försökt knacka/skaka på skärmen, men den "ramlar" inte ner :(
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.