Hej.

Har just flyttat in i ett BoKlok-hus och har fristående kyl och frys. Dock är det väldigt skumt, ser inget märke på någon av dem el modell.

De första 4 dagarna var frysen tyst men har nu börjat låta hela tiden. Så jäkla irriterande eftersom det är öppen planlösning. Ljudet hörs även till alla sovrum då det fortplantar sig.

Ljudet är som från en gammal datorfläkt men lite högre.

Verkar som ljudet kommer ur nån fläkt högst upp i frysen som står på konstant!
Frysen är en modell som ska frosta av sig själv och den funktionen verkar vara på hela tiden.

Vad kan man göra för att tysta ljudet?

Jag vet att jag är extremt känslig för ljud, har autism och har svårt att koppla bort ljud.
Önskar jag kunde lägga ljudet i bakgrunden men det går tyvärr inte.

Jag tänker att i värsta fall får jag flytta hela stora frysen till ett förrådsrum vi har i lägenheten.
Skulle det funka?
Rummet är stort så det borde väl gå bra?

Tacksam för svar då jag inte har koll på frysar.

BirgitS
Har du letat längs dörrkanter, inuti och bakom kylen resp. frysen efter etiketter?

Om det är ett nybyggt hus så kolla med grannar och styrelse.
Annars fråga säljaren om modeller och ljudnivå.

Så länge du har plastunderlag och kan upptäcka om det läcker från frysen samt förrådsrummet har ungefär normal rumstemperatur kan jag inte se något problem med att flytta frysen.

BirgitS BirgitS skrev:
Har du letat längs dörrkanter, inuti och bakom kylen resp. frysen efter etiketter?

Om det är ett nybyggt hus så kolla med grannar och styrelse.
Annars fråga säljaren om modeller och ljudnivå.

Så länge du har plastunderlag och kan upptäcka om det läcker från frysen samt förrådsrummet har ungefär normal rumstemperatur kan jag inte se något problem med att flytta frysen.
Tack för tips!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.