Hej,
vad är detta för radiatorventil? Jag tänkte det var en TRV-1 eller TRV-2 och jag har förinställningsnycklar till båda, men de passar inte, de tar i muttern som håller fast ventilinsatsen, nyckeln behöver ju gå ned i glipan som blir mellan den vita konen och muttern. Stort tack för hjälpen!

IMG_4512_w.jpg

IMG_4513_w.jpg

Finns det någon bild på själva termostathuset som ska sitta på?

Det sitter TRV-300 och Termorett termostater på, men de går att använda ett dussin olika, så det är ingen identifieringshjälp. TA-radiatorventiler från de senaste typ 25 åren kan har samma termostater, Dvs TRV 400, TRV-1, TRV-2, Calypso TRV-3, Eclipse.

Hittade du rätt nyckel?

R Riksmongo skrev:
Hittade du rätt nyckel?
Hej!
Ja, jag tror jag gjorde det, men jag kommer inte ihåg. Det fick bli termostatventilbyte relativt snart efter (det var i BRF), vi bytte alla ventiler i hela huset. Sen flyttade jag till villa (och bytte termostatventiler :-D ) och har helt glömt detta. Jag har inga nycklar för att justera förinställningen till dessa längre.

N nb. skrev:
Hej,
vad är detta för radiatorventil? Jag tänkte det var en TRV-1 eller TRV-2 och jag har förinställningsnycklar till båda, men de passar inte, de tar i muttern som håller fast ventilinsatsen, nyckeln behöver ju gå ned i glipan som blir mellan den vita konen och muttern. Stort tack för hjälpen!

[bild]

[bild]
Kom du underfund med vilken modell det är på ventilen? (har samma problem)

Micke Fin Micke Fin skrev:
Kom du underfund med vilken modell det är på ventilen? (har samma problem)
Hej, ja, men jag kommer inte ihåg. Vi bytte ventiler och ett par år efteråt flyttade jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.