3 300 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Hjälp med att bifoga ritning
Har några olika köksritningar som jag skulle vilja ha synpunkter på men hur jag än gör så lyckas jag inte få till det. Det står bara ogilltig fil när jag ska bifoga. Känns som att jag har testat allt jag kan, datasnille som jag är så HUR GÖR JAG??? låt oss säga att jag har ritat i IKEASköksplanerare e klar och sen då?
Jag hade samma problem och löste det till slut på följande sätt:
När du är inne i IKEAS ritningsprogram klicka på Arkiv och ta "spara som" ändra filformatet till bitmap filer (*bmp) och spara den i t.ex i ditt dokument. Gå in i datorns program, öppna tillbehör och välj där "Paint"programmet. Klicka på arkiv och öppna den sparade filen för att sedan välja att "spara som" klicka på filformat och ta t.ex JPEG som är ett godkänt filformat att ladda upp på forumet. Sedan hoppas jag att du kan ladda upp detta på forumet. Det finns antagligen lättare sätt men detta funkade för mig till slut. Lycka till
När du är inne i IKEAS ritningsprogram klicka på Arkiv och ta "spara som" ändra filformatet till bitmap filer (*bmp) och spara den i t.ex i ditt dokument. Gå in i datorns program, öppna tillbehör och välj där "Paint"programmet. Klicka på arkiv och öppna den sparade filen för att sedan välja att "spara som" klicka på filformat och ta t.ex JPEG som är ett godkänt filformat att ladda upp på forumet. Sedan hoppas jag att du kan ladda upp detta på forumet. Det finns antagligen lättare sätt men detta funkade för mig till slut. Lycka till
Det gick!! Tyckte jag hade testat det! Så vad har ni för synpunkter om denna? Alla Fönster till vänster på ritningen är dörrhål till hallen. Det övre på bild är vardagsrummet, så ungar som kommer dit kan springa runt, runt, runt, runt... Jäsp!
Jag vet men det har jag inte nu heller och tycker inte att det är nått problem. Vill inte få ut köket för långt mot matplatsen och lägger hellre prio på arbetsyta mellan spishäll och diskho. sen har vi en takstol sitter lite dumt över där (med tanke på fläkten) Som det är ritat nu är det 2 st lådor på 80 cm brevid varandra. Vill inte få för många olika storlekar på lådorna och skåpen. Min senaste fundering är att sätta igen dörrhålet och göra ett u-kök, men då får man ju gå runt in i v-rummet innan man kommer till köket och eftersom själva köksytan/korridoren bara är 240 cm bred så tror jag det blir tight dessutom.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Du behöver inte vara ledsen för det. Tänkte bara på att det var en massa bra inlägg i den tråden redan och att du hade lagt ut en planritning över huset (eller delar) med nya inbyggda verandan. Varför lägger du inte in köksritningen (nu när du vet hur man gör
) i den tråden. Då blir den lite puffad för och du får säkert många nya synpunkter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden