Hej
Borrade ny brunn för ett år sedan (borrdjup 82m, pump på 70m) och gjorde vattenprov i augusti i år och fick anmärkningar på turbiditet och järn.
jag gärna skulle vilja ha lite åsikter och vägledning om hur jag ska tolka och ev åtgärda detta.
Då vi renoverat huset under denna tiden har vi inte omsatt vatten i någon större utsträckning men ändå försökt att forcera uttaget ur brunnen under sommaren tex då vi vattnade en del i trädgården.
Kan jag förvänta mig att turbiditeten avtar vid fortsatt användning, eller vad kan detta bero på?
Samma med järnet, kan det avta eller bör jag oroa mig för dessa värden?
Tacksam för inputs!