janwide
Har bytt 13 radiatorventiler och det har inte varit några problem på 12.Men den 13:e! Det droppläcker mellan kröken och muttern som sitter i radiatorn. Har dragit muttern så hårt jag vågar. Hur är kröken tätad? Går det att gänga loss kröken ur muttern och täta med lin? Är muttern tätad med lin mot elementet?
Läckage vid anslutningen mellan radiatorventil och radiator, med synlig tätning och en pil som pekar på läckstället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Staffans2000
Det är bara att lina om. Båda är tätade med min.
 
janwide
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är bara att lina om. Båda är tätade med min.
Jaha. Jag trodde att muttern låser böjen när man drar åt den. Tack för infon! .Skruvar jag först ur mutter ur elementet och sedan böjen ur muttern?
 
Staffans2000
Vilket som.
 
S
Läcker det mellan muttern och böjen behöver du bara lina om böjens gängor.
 
janwide
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vilket som.
Tack för hjälpen! Nu är det tätt som snor.
 
janwide
S Stegatorparn skrev:
Läcker det mellan muttern och böjen behöver du bara lina om böjens gängor.
Det var väldigt trångt så böjen gick inte att vrida runt. Tog loss hela radiatorn och passade på att måla väggen bakom samtidigt. Tack för goda råd (y)
 
janwide janwide skrev:
Tack för hjälpen! Nu är det tätt som snor.
Snor brukar ju oftast droppa vid de mest olämpliga tillfällen.
 
  • Haha
janwide
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.