Var ute och körde med jordfräsen igår kväll när den plötsligt började ryka från den. Trodde först att det var för att jag hade lagt den på sidan så det kom olja i bensinen (eller tvärtom) för då bolmade det nåt frutansvärt. Men det här kom liksom underifrån och luktade på ett annat sätt.

Sen Började den låta konstigt typ skrapljud och när jag släppte kopplingen (den som driver knivarna när man trycker in den) så fortsatte knivarna och snura ändå.

Kan det ha varit kopplingen som jag har bränt ut eller vad sjutton kan det vara. Har inte hunnit skruva isär den än. Och återförsäljarn vill liksom inte hjälpa över telefon utan vill bara ha in den på service.

Nån motorkunnig som har en hum om vad som kan ha hänt?

Vad heter modellen?
Var kom röken från på den (bilder?).

Modellen r en ES B 35 nånting.. 3,5 hk classic...
Har skruvat isär och kikat.. Det är nånting som har legat och bränts sönder inne vid spännrullarna. Ser ut och luktar som smält gummi. Men kan inte se att det är nån drivrem som är trasig. Maskinen går och köra. Den fräser hur bra som helst, men tycker den låter lite konstigt... eller så inbillar jag mig bara... Men var sjutton skulle den där gummibiten ha komit från? Mysko

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.