hej! Ska beställa Bodbyn IKEA-kök i offwhite inom några dagaroch har tänkt SÄLJAN laminatbänkskiva i marmormönstrat svart. Eller OXSTEN kompositskiva i mattmörkgrå. Klarar inte att välja, tycker båda verkar praktiska och snygga. Finns någon här som har egna erfarenheter utav dessa? Är rädd för att vara dumsnål om jag köper laminat.

Tacksam för synpunkter.

T
8 8106karlsson skrev:
hej! Ska beställa Bodbyn IKEA-kök i offwhite inom några dagaroch har tänkt SÄLJAN laminatbänkskiva i marmormönstrat svart. Eller OXSTEN kompositskiva i mattmörkgrå. Klarar inte att välja, tycker båda verkar praktiska och snygga. Finns någon här som har egna erfarenheter utav dessa? Är rädd för att vara dumsnål om jag köper laminat.

Tacksam för synpunkter.

Skall själv beställa Oxsten, 10 års garanti och inga reklamationer enligt källa. Tror det är ett bra köp.

Det är ju rätt mkt extra pengar jmf med laminat, i mitt fall +23000kr. Rädd det ska upplevas för hårt bara. Men den ser fin ut. Svårt ☺️

T
8 8106karlsson skrev:
Det är ju rätt mkt extra pengar jmf med laminat, i mitt fall +23000kr. Rädd det ska upplevas för hårt bara. Men den ser fin ut. Svårt ☺️

Laminat är ju inte så jävla roligt direkt heller dock.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi kommer förmodligen välja en av Ikeas Oxsten. Jag personligen tycker att de är grymt snygga till en överkomlig peng. Laminat känns också som ett mycket bra alternativ om man bara hittar en som man gillar, vilket jag inte har lyckats riktigt med.

• Gilla
Thomas'
  • Laddar…
Nu har jag inte sett någon av bänkskivorna du nämner, men generellt så har jag alltid ångrat mig när jag har valt det snålare alternativet och efter några år bytt upp mig (vilket ha gjort det hela dyrare än om jag valt rätt från början). Komposit ger en lyxigare känsla rent generellt och kommer att höja standarden på hela ditt kök. Så har du råd, så är mitt råd att välja kompositen. Annars går du där varje dag och tänker på att du borde ha valt den istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.