(visste inte vilken rubrik detta faller under, så moderatorn får gärna flytta den till en lämplig forum)

Vad är detta för insekter? är de farliga för huset?? vad lever de på? varför har vi fått dessa? hur får man bort dem? ska jag leta efter bo någonstans??

jag har tusentals milimeterstora flygande insekter på fönstren, väggar, golv och taket. de flesta är koncenterade till all rummet på ovanvåningen? har de byggt bo under taket??

ska man ringa anticimex eller???

• IMG_2469.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...

• IMG_2470.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fy vad trist. Rådfråga med anticimex om vad ni ska göra och vad det kan tänkas vara för nått.

ringde försäkringsbolaget, som hänvisade mig till deras sammarbetspartner Nomor.

de (Nomor i Malmö) vill dock inte skicka ut någon då de tror det handlar om "sträck" ??(som hon utrycke det) som kommer utifrån från åkrar mm och att det skall enligt henne vara helt naturligt... vilket skitsnack..

nu skall jag iallafall bli kontaktat av en av deras "tekniker" som kan ge en mer utförlig svar

Men visst verkar det vara "streck", eller "millimetrar" som vi kallar dom för i min trakt. Vi har också hat en enorm explotion av dem i år. Otroligt jobbigt, för det kittlar så när dom kryper på en. Extra jobbigt när dom kryper upp i näsor och in i öron. Men dom är garanterat ofarliga! :D

• Gilla
mercedes 123
  • Laddar…
Visst är det "milimetrar"
Finns hur många som helst just nu verkar det som, så det är nog inte enbart ert hus som är invaderat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.