32 158 läst ·
17 svar
32k läst
17 svar
hjälp hur gör man med karmskruv!!
Sida 1 av 2
Imorgon kommer snön och ska montera två fönster, Jag har köpt karmskruv 90x70 från Gunnebo, men jag vet ju inte hur jag ska montera dom, kan någon hjälpa mig har funderat sedan igår men kan inte komma på hur man ska göra. Jag är helt nollställd, ska jag montera karmskruven innifrån karmen eller ska jag montera karmskruven i karmen innan jag ställer dit fönstret. Som ni förstår så fattar jag just nu ingenting, kan någon hjälpa mig SNARAST.
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
injonil skrev:
Ska jag skruva i karmskruvarna från insidan av karmen? ska jag borra eller något i stommen när jag ska skruva i dom eller ska jag skruva i hela bara
http://vimeo.com/14416258
en dörrkarm men du kanske får en uppfattning
du kan söka på montering fönster på youtube
en dörrkarm men du kanske får en uppfattning
du kan söka på montering fönster på youtube
Redigerat av moderator:
Glöm inte att borra ur bottendelen på karmskruvshålet om det inte är gjort. Du ska ha ett 14mm hål rakt igenom karmen. Gör du inte det kan du inte fullt ut justera karmskruven om du skulle behöva det.