40 050 läst ·
21 svar
40k läst
21 svar
HJÄLP, har jag förstört altangolvet?
Sida 1 av 2
Jag skulle rengöra mitt altangolv nu i helgen och gjorde som jag brukar med högtryckstvätten i högsta hugg.
Dock verkar det som att den del jag la förra året inte riktigt gillade behandlingen, det är som att det på vissa partier blivit luddigt på träet,
Har tåget gått för att få det fint igen? Går det att slipa eller har ni någon annan lysande idé på vad jag ska göra?
//JeRo
Dock verkar det som att den del jag la förra året inte riktigt gillade behandlingen, det är som att det på vissa partier blivit luddigt på träet,
Har tåget gått för att få det fint igen? Går det att slipa eller har ni någon annan lysande idé på vad jag ska göra?
//JeRo
Jag skulle göra så här: blanda 50/50 grönsåpa och vatten, skura in ordentligt, låt det torka.JeRo skrev:Jag skulle rengöra mitt altangolv nu i helgen och gjorde som jag brukar med högtryckstvätten i högsta hugg.
//JeRo
sedan fint sandpapper så du får bort "luddet" sen kommer det bli finfint.
MVH och lycka till! ps använd alltid den blandningen till altangolvet, olja är skit i mitt tycke ds
Redigerat:
Det låter som en inte alltför svår lösning, den borde tom en sån som jag klara av utan att misslyckas, Kanske...cust3000 skrev:
precis detta folk gör som är fel...v-g skrev:
man kör med tvätten å flisar upp ytan totalt å sen vräker på olja...
torkar av den å den samlar massa skit som dras in å vips så har man en mörk altan.....
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Man kan också med absolut bästa resultat ta en skurborste på skaft som man doppar i såplösning det fungerar 100% kostar också c:a 60-70 spänn 
En borste tar i de flesta fall bättre än högtrycken tills man börjar komma upp i stora tryck och hetvatten men då tror jag man nästan kapar bärlinorna ocksp
En borste tar i de flesta fall bättre än högtrycken tills man börjar komma upp i stora tryck och hetvatten men då tror jag man nästan kapar bärlinorna ocksp
Jag fick samma resultat med en "piasava-kvast" (sic) och biltemas terassrent
Jag märkte efter ett tag att det försvunnit på vissa partier. Använder man altanen så sliter man naturligt bort det. Nästa gång tar jag såpa och den mjuka sidan på en disksvamp
Biltemas dundermedel skall jag nog akta mig för i fortsättningen.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
Köpte en burk altanrent för 99,00 på Hornbach, en hink med vatten med medelet i (alt. en platspruta) lägg på med skurborste alt. sprutas på, vänta 5-10 minuter, dra skurborsten 2-3 gånger och spola av med vattenslangen, suveränt! Rent och snyggt!