6 112 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Hjälp har fått husbock!
Medlem
· västra götaland
· 80 inlägg
Hej, skulle renovera ett rum som ligger i ett hörn av huset sagt och gjort sliter bort plastmattan samt masonit skivorna , sen börjar jag som tur är att såga upp det gamla för att tilläggsisolera då upptäcker jag att bjälklagret är helt mjöligt när man petar på det med kniven och det är hundratals hål i bjälkarna, hur göra nu? har mailat Anticimex och jag har en tilläggsförsäkring mot just detta men vad händer i verkligheten rent praktiskt? någon som vet och kan ge tips? 
Det är troligen inte husbock, den är extremt sällsynt i Västra Götaland.
Vårt hus gamla hus är perforerat av strimmig trägnagare, men det är inget större problem med varken skador eller bekämpning.
Anticimex kommer och sprutar, och sedan är det lungt.
Vårt hus gamla hus är perforerat av strimmig trägnagare, men det är inget större problem med varken skador eller bekämpning.
Anticimex kommer och sprutar, och sedan är det lungt.
Kolla upp med expert direkt. Vi fick utlåtandet envis trädgnagare på vårt hus. Negativt då det var över hela huset samt att vårt bolag (trygghansa) inte tog det trots alla tilllägsförsäkringar vi hade.
Klicka här för att svara