36 581 läst ·
64 svar
37k läst
64 svar
Hjälp! Grannes badtunna luktar så mycket att vi inte kan vara hemma.
Tråkig situation, det bästa är att vara ärlig/rak och tydlig. Givetvis ska du inte acceptera den olägenhet du beskriver. Prata sakligt med din granne om problemet och ge dem en chans att ändra sin eldning. Alternativet kan vara elvärme eller solpaneler (kan vara mycket effektivt soliga dagar).
En liten tanke, eldar grannen med ved som inte är torr?
Torr ved i kombination med bra drag ger inte mycket rök. Fråga grannen.
De kanske också besväras av röken beroende på vindriktning.
Hoppas ni kan lösa detta och ta ett bad tillsammans med en god öl.
Lycka till.
En liten tanke, eldar grannen med ved som inte är torr?
Torr ved i kombination med bra drag ger inte mycket rök. Fråga grannen.
De kanske också besväras av röken beroende på vindriktning.
Hoppas ni kan lösa detta och ta ett bad tillsammans med en god öl.
Lycka till.
Ursäkta jag svarade tidigare och missade detta inlägg. Du är på rätt väg.J Jenna92bengtsson skrev:
Bjud in dig själv på ett bad, ett glasöl/vin och ge grannen beröm när och om eldningen har förändrats till det bättre.
Ett positivt bemötande är bästa sättet att skapa utveckling i alla sammanhang.
Det finns inga vägar runt detta annat än att konfrontera grannen och säga som det är, rakt på sak. Det är inte kul, jag förstår, men gör det bara.
Sen är det ganska förbluffande att man som grannen inte fattar att så mycket rök kan skapa en dålig miljö för boende runtomkring. Vissa verkar helt lost. Jag själv kan knappt grilla korv med gasol utan att fundera över om det ryker för mycket 😂
Sen är det ganska förbluffande att man som grannen inte fattar att så mycket rök kan skapa en dålig miljö för boende runtomkring. Vissa verkar helt lost. Jag själv kan knappt grilla korv med gasol utan att fundera över om det ryker för mycket 😂
Klicka här för att svara