Har köpt innerdörrar från Dooria-Kungssäter 523 - dum som jag var så trodde jag att dörrarna skulle levereras med de gångjärn de hade i broschyren...så var det nu inte, utan dessa kunde man köpa till. De som sitter där är Fiskars snapp-in vita. De är fruktansvärt fula enligt mitt tycke-är så besviken!!! Hela idén med snapp in är ju ful men denna är ju fulare än ful. Hade vår återförsäljare upplyst om att man kunde få tapphängda gångjärn hade vi nog tagit det men det gjorde de nu inte...nåja nu är det som det är och en lösning måste till. Ingen har ju gjort något formellt fel så vi kan ju inte skicka tillbaka varan.
Ringde Dooria och de säger att man kan köpa gångjärnen som visas i broschyren (mässing med så kallad pagod - enligt Dooria snapp-in) för ca 380 kronor styck ( i vårt fall 380x16) från dem. Det är ju vad riktiga tapphängda kostar...skall det verkligen vara så dyrt eller är det Dooria som tar ut överpris? Tror nuvarande gångjärn är Fiskars 6540. Är de man kan byta till (mässing med pagod) snapp-in eller är det tappgångjärn med samma urfräsningsmått som Fiskars snapp-in? Någon som vet??? Personen på Dooria verkade inte ha någon koll - åtminstonde fick jag inte ett svar som jag fattade...
Hjälp- någon som vet!!!