Hej!
Fick fettfläckar i kökstaket som jag tog bort med våt mikroduk och vinäger. Nu är det tydligen i solsken vart jag har torkat i taket, se bild.
Vad är rekommendationen? Kan jag målartvätta utan att måla om? Måla om?
Tacksam för tips och svar!
Fick fettfläckar i kökstaket som jag tog bort med våt mikroduk och vinäger. Nu är det tydligen i solsken vart jag har torkat i taket, se bild.
Vad är rekommendationen? Kan jag målartvätta utan att måla om? Måla om?
Tacksam för tips och svar!
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Det snabbaste är nog att måla om. Tror att det blir svårt att få rent utan att det blir flammigt. Men du kan ju testa med rengöring med ättika och vatten, du måste ju ändå tvätta taket om du måste måla om.Sunflake skrev:
Misstänker detta också. Det var inte vinäger jag använde utan ättika. Som du säger, tvätta taket och sedan måla om. Hittar dock inte mycket information om att bara tvätta ett innertak med målartvätt utan att måla.H HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Målartvätt kan du skippa, det går lika bra med ättika i vattnet. Jag brukar ta 24 % ättika. 1/2-1/3 ättika i vattnet. Detta fungerar för oss iallafall. Låt torka och sen är det bara att måla.Sunflake skrev:
Klicka här för att svara
