Fujitsu Luft/luft värmepump Fjärrdosa !!
Någon som vet eller har en fjärrdosa till en gammal Fujitsu luftvärmepump ??

• Fujitsu luftvärmepump med texten "Inverter" på enheten, söker fjärrdosa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på Fujitsu luftvärmepump ASY9LSBCW med specifikationer för spänning, kapacitet, strömförbrukning och serienummer E007935.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här finns Fujitsu original fjärrkontroller. Kontaktar man dem eller generalagenten borde de kunna vilken som passar exakt. Annars kan man googla efter "AC remote control" så kan man få universalmodeller som även fungerar för det mesta på Fujitsu för några hundra kronor.

• Gilla
Stickan59
  • Laddar…
J Josth skrev:
Här finns Fujitsu original fjärrkontroller. Kontaktar man dem eller generalagenten borde de kunna vilken som passar exakt. Annars kan man googla efter "AC remote control" så kan man få universalmodeller som även fungerar för det mesta på Fujitsu för några hundra kronor.
Tack
Kollar det

Det var ett jäkla pris på den, men som vanligt hugger JS för sig, skitdyra. Till TS, kolla upp med Fujitsu vilken modell/typ/nummer som ska passa och sök på det. Finns massor på nätet som säljer fjärrar.

• Gilla
Stickan59
  • Laddar…
Ett alternativ kan vara att du skaffar en Sensibo Sky. Kostar ca 1000 kr.
Den kopplar upp sig mot internet och emulerar en fjärrkontroll. Styr och schemalägg via app i mobilen.
Har kört med en sådan i drygt 2 år, funkar felfritt.

• Gilla
Stickan59
  • Laddar…
Stickan59 Stickan59 skrev:
Tack
Kollar det
Jo men tipset var bra, jag sitter inte sjön med att få detta att fungera då jag ännu inte bor där, det är svärmors hus som vi skall flytta in i till våren.
Jag hittade en universal på amazon.se för 119 kr
Sen hittade jag en i Kina som hade samma modellnummer som min för 262 ink frakt.
Så det kommer nog att starta :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.