Hej.

Eftersom jag är helt värdelös på det här så ställer jag frågan direkt till er proffs.

Vi är mitt uppe i renovering av badrum och blivit varse om att golvvärmen ej får vara på under och ca 30 dagar efter flytspackling.

Nu till problemet. Ingen av ventilerna till golvvärmen har märkning för vilket rum de leder till, inga styrdon(tror det heter så) i några av rummen heller.

Frågan lyder: Hur ska vi få reda vilken av ventilerna som tillhör vilket rum?

Vi har fått ett tips att stänga alla förutom en i taget och lokalisera vart det är varmt någonstans, och höja värmekurvan. Efter ett dygn så känner vi knappt någon skillnad på rummen. Det är har blivit mycket mildare nätter och inte lika lätt att känna skillnad.

Flytspacklingen ska ske i mitten av nästa vecka och vi måste finna ett sätt att peka ut vilken ventil som tillhör badrummet.

VI har en frånluftsvärmepump, Nibe 750 om det är till någon hjälp.
Hjälp!

Mvh

Markus

R
Att GV inte ska vara på ett par dygn före flyt är för att det inte ska brinna för fort sen är det så att normal temp i hus är ca 20C
så om det är 20 C som kommer ut på slingorna så är det ingen fara , flyt ska torka ur bra för att lägga annat ovanpå ,
Vilket fabrikat är det , det brukar finnas läggningschema , var sitter fördelaren i förhållande tll slingorna , inga slingor brukar ligga i kors så dom i ytterändan på fördelaren går till rum som ligger bäst till i läggningen
I övrigt svårt att ge någon info

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.