1 810 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hjälp, det regnar in!
Hej!
Vi köpte hus i somras. Tyckte att allt verkade jättebra, nya Traryd fönster insatta för kanske två år sedan. När vi tapetserade om upptäckte vi fläckar under två av fönstren efter fukt. Det var helt torrt då och det luktade inte mögel så vi antog att det kommit in vatten vid bytet av fönstren som nu torkat. Sommaren gick med minst regn i landet (Haparanda), sen kom hösten...
Till min stora skräck är nu vattnet tillbaka under ett av fönstren. Precis under karmen på fönstret. Det är inga stora mängder, men spånskivan på väggen är fuktig i fläckar i form av halvmånar.
Var tar sig vattnet in tror ni? Under bläcket eller nån annanstans? Vad göra?
Hjälp!!!
Vi köpte hus i somras. Tyckte att allt verkade jättebra, nya Traryd fönster insatta för kanske två år sedan. När vi tapetserade om upptäckte vi fläckar under två av fönstren efter fukt. Det var helt torrt då och det luktade inte mögel så vi antog att det kommit in vatten vid bytet av fönstren som nu torkat. Sommaren gick med minst regn i landet (Haparanda), sen kom hösten...
Till min stora skräck är nu vattnet tillbaka under ett av fönstren. Precis under karmen på fönstret. Det är inga stora mängder, men spånskivan på väggen är fuktig i fläckar i form av halvmånar.
Var tar sig vattnet in tror ni? Under bläcket eller nån annanstans? Vad göra?
Hjälp!!!
Klicka här för att svara