Bor i ett hus från 75 med kommunalt avlopp, för ca 1 år sen hade vi en vattenläcka i badrummet som berodde på att dom pluggat avloppsledningen under mattan. När det blev jättestolt i ledningen släppte pluggen och vattnet tog den vägen ut i källarplan.

Nu renoverade vi badrummet drog om alla synliga avloppsstammar, spolade rent avloppet. I veckan fick fick jag ringa spolbilen igen då det var helt stopp igen. O idag när jag spolade toaletten gurglade det i avloppet vid badkaret.

Vad kan ha gått fel? Är till luften för dålig? Måste jag bila upp källaren o byta alla pipor?

Till luften sitter efter toastolen och badkaret har ett separat avlopp som går ihop i bottenplattan.

Tacksam för hjälp

Claes Sörmland
Vad berodde det där stoppet på som gjorde att badrummet förstördes? Åtgärdades det eller kan det finnas kvar och spöka?

Stoppet kunde bero på en en massa saker men det jag kunde gissa mig till va en sättning under toastolen där det samlades massa gegga o stelnade. sen var det en 1x 90 graderböj o en 45 efter varandra sen vertikalt rör ner till en 90graders böj i källarplattn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.