792 läst ·
2 svar
792 läst
2 svar
Hjälp avlopp
Bor i ett hus från 75 med kommunalt avlopp, för ca 1 år sen hade vi en vattenläcka i badrummet som berodde på att dom pluggat avloppsledningen under mattan. När det blev jättestolt i ledningen släppte pluggen och vattnet tog den vägen ut i källarplan.
Nu renoverade vi badrummet drog om alla synliga avloppsstammar, spolade rent avloppet. I veckan fick fick jag ringa spolbilen igen då det var helt stopp igen. O idag när jag spolade toaletten gurglade det i avloppet vid badkaret.
Vad kan ha gått fel? Är till luften för dålig? Måste jag bila upp källaren o byta alla pipor?
Till luften sitter efter toastolen och badkaret har ett separat avlopp som går ihop i bottenplattan.
Tacksam för hjälp
Nu renoverade vi badrummet drog om alla synliga avloppsstammar, spolade rent avloppet. I veckan fick fick jag ringa spolbilen igen då det var helt stopp igen. O idag när jag spolade toaletten gurglade det i avloppet vid badkaret.
Vad kan ha gått fel? Är till luften för dålig? Måste jag bila upp källaren o byta alla pipor?
Till luften sitter efter toastolen och badkaret har ett separat avlopp som går ihop i bottenplattan.
Tacksam för hjälp
Stoppet kunde bero på en en massa saker men det jag kunde gissa mig till va en sättning under toastolen där det samlades massa gegga o stelnade. sen var det en 1x 90 graderböj o en 45 efter varandra sen vertikalt rör ner till en 90graders böj i källarplattn.
Klicka här för att svara