Hej!

Gjorde relining nyligen och har nu fått tillagt en lev. faktura på min faktura från utföraren.
fakturan gäller "maskinhyra för bilning av golvbrunn (bilmaskin, luftrenare osv)"

I min offert står följande:
Relining av: Samlingsledning ut till husliv, köksledning till samling, toalett & tvättställ till samling (lilla toan), toalett,
tvättställ & golvbrunnsledning till samling (badrum), golvbrunn i tvättstugan (bilas och byts till plast).
För entreprenad enligt ovanstående beskrivning offereras ett pris om:
<priset här>

I offerten under stycket "I offerten ingår ej:" finns följande punkt:
"Eventuell maskinhyra om arbetet kräver det"

Är det inte lite fult att först skriva att bilning och byte till plastbrunn ingår i priset om man vet att det kommer att behövas maskinhyra för att utföra detta?
Jag har även fått tillägg av lev. faktura för själva materialet för plastbrunnen och rördelar.

Fult ja. Låter som en standardklausul som troligen står likadant i fall där ingen brunn skall bytas. men med formuleringen om byte av brunnen borde materialet ingå. Så den (troligen lilla) kostnaden borde du inte behöva betala.

• Gilla
pellefjant
  • Laddar…
Sedan skulle jag nog inte rakt av gått med på en offert som är så ospecad ang. vilka maskiner som ingår eller ej. Den utrustning de använder för relining arbetet är troligen väldigt mycket dyrare än någon enklare bilningsmaskin. Vore de riktigt fräcka så ingår inte relining utrustningen heller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.