Hej!
Jag hyrde en fuktmätare idag för kontroll av stommen innan allt byggs igen. Blev väl egentligen fel typ av mätare inser jag nu, en med piggar som slås in hade kanske varit bättre.
Nu till frågan, överallt jag provade fick jag ”Dry” som mätvärde. Men jag antar att kommunen/KA vill se mätvärden i RF.
Nån som har en aning om mina mätvärden kan omvandlas till RF, hittar inget om det i beskrivningen mer än tabellen.
Voltcraft MF100 heter mätaren.
Jag hyrde en fuktmätare idag för kontroll av stommen innan allt byggs igen. Blev väl egentligen fel typ av mätare inser jag nu, en med piggar som slås in hade kanske varit bättre.
Nu till frågan, överallt jag provade fick jag ”Dry” som mätvärde. Men jag antar att kommunen/KA vill se mätvärden i RF.
Nån som har en aning om mina mätvärden kan omvandlas till RF, hittar inget om det i beskrivningen mer än tabellen.
Voltcraft MF100 heter mätaren.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Vadå såklart? Rätt svårt att veta vad du tänker, särskilt om du skriver något annat. Verkligen ingen anledning för dig att svara snarstucket när någon försöker hjälpa till att reda ut tycker jag. Ska vi föresten tolka det så att du menar något annat än erforderliga också?hoffret skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden