Jag hade nog kört på er ursprungliga tanke med duschen direkt till höger och wc, kommod och eventuellt skåp längs den vänstra väggen, nackdelen jag ser med det är risken att det upplevs lite trångt vid ingången till badrummet.
Bifogar ett par bilder här på 3 olika alternativ, dock vart badrummet lite mindre är 6,5M2 då jag inte hade dom exakta måtten och bara ritade upp nåt snabbt.
3D-ritning av badrum med dusch till höger och handfat längs vänstra väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-skiss av ett litet badrum med dusch till höger, wc och kommod längs vänstra väggen.
Skapa konto
3D-layout av badrum med duschkabin till höger, toalett och handfat längs vänstra väggen.
Skapa konto
Ritning av badrumsplan med dusch i hörnet, toalett och kommod längs väggen, mätningar angivna.
Skapa konto

K knegaren1 skrev:
Jag hade nog kört på er ursprungliga tanke med duschen direkt till höger och wc, kommod och eventuellt skåp längs den vänstra väggen, nackdelen jag ser med det är risken att det upplevs lite trångt vid ingången till badrummet.
Bifogar ett par bilder här på 3 olika alternativ, dock vart badrummet lite mindre är 6,5M2 då jag inte hade dom exakta måtten och bara ritade upp nåt snabbt.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Men gud, tack för skisserna. Tyckte första var ett intressant alternativ, dock kissar man/gör brinner två ”utåt” köket. Plus att min sambo tror duschen kommer upplevas som trång.

I det ursprungsritningen är det ca 1 m mellan vägg till hörnet av kommoden, tror du det upplevs som för trångt?

J Jhnaa skrev:
Men gud, tack för skisserna. Tyckte första var ett intressant alternativ, dock kissar man/gör brinner två ”utåt” köket. Plus att min sambo tror duschen kommer upplevas som trång.

I det ursprungsritningen är det ca 1 m mellan vägg till hörnet av kommoden, tror du det upplevs som för trångt?
gör nummer 2 skulle det stå

J Jhnaa skrev:

Okej, om det är en meter mellan så tror jag inte det blir för tight (y)

BirgitS
J Jhnaa skrev:
Tack! :)

Min sambo trodde duschen skulle bli för trång med den förra lösningen (på det andra badrummet), lutar åt att vi kör så som vi ritat från början. Vad tror du?

[bild]
Jag har ju inga mått så det beror ju på var man placerar duschväggen. Det är inte trångt att duscha i 80x100 cm och duscha i badkar går ju också bra och då är det bara 70 cm brett.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.