Hej,
Jag fick ett ryck och drog bort plastmattan i badrummet, och runt brunnen ser det ut såhär (se bilder)
Jag är orolig att det är fuktskador. Hantverkare kommer på måndag och ska egentligen flytta brunnen men nu är jag orolig att de kommer i onödan, för att det kanske krävs avfuktning och massa...
Vad tror ni, är det fuktskador eller har limmet försvunnit lite extra mycket runt brunnen bara?
Jag fick ett ryck och drog bort plastmattan i badrummet, och runt brunnen ser det ut såhär (se bilder)
Jag är orolig att det är fuktskador. Hantverkare kommer på måndag och ska egentligen flytta brunnen men nu är jag orolig att de kommer i onödan, för att det kanske krävs avfuktning och massa...
Vad tror ni, är det fuktskador eller har limmet försvunnit lite extra mycket runt brunnen bara?
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Även OM det är fukt så behöver det inte vara så illa. Vad är det för golv, är det betong under eller ett träbjälklag?
OM där är fukt så betyder det möjligen att du behöver låta det torka ut innan du lägger på ett nytt tätskikt.
Men spontan så ser det mest ut som man haft något spackel eller annat material just runt brunnen.
OM där är fukt så betyder det möjligen att du behöver låta det torka ut innan du lägger på ett nytt tätskikt.
Men spontan så ser det mest ut som man haft något spackel eller annat material just runt brunnen.
Tack för alla svar!
En till fråga.. en av väggarna ser ut såhär. Lättbetong? Otroligt svårt att bli av med all gammal fix.
Vad skulle ni säga är enklast, lägga en skiva utanpå allt eller spackla över allt?
En till fråga.. en av väggarna ser ut såhär. Lättbetong? Otroligt svårt att bli av med all gammal fix.
Vad skulle ni säga är enklast, lägga en skiva utanpå allt eller spackla över allt?
L Nichlas123 skrev:
siporexbetong gissar jag. Gissar även på att det är ett hus 60-70 tal. Det är stor sannolikhet att de är asbest så överlät de till snickaren. De slipar ner de där på nolltid och du slipper exponering
Läs afs om asbest
Klicka här för att svara




