Byggahus.se
I Baren borde det ha varit ett helrör?
 
  • Gilla
debbo och 6 till
  • Laddar…
6m då?
 
Aluminiumrörsskandalen klingar helt klart mindre bra än järnrörsskandalen...
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Mera trams:
Vart man köper rören? Man köper hem dem förstås :sleep:
 
  • Gilla
Prodigys och 10 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Mera trams:
Vart man köper rören? Man köper hem dem förstås :sleep:
osså var det fredag igen... :surprised:
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
osså var det fredag igen... :surprised:
Ja, tiden går fort när man har roligt ;)

Men intressant det där att bygga heminredning med hjälp av järnrör med gängade skarvar och kopplingar.
Rustikt och fulsnyggt på något sätt. En längtan till forna tider liksom, tiden före IKEA kanske.
Som att bygga soffbord av gamla utsorterade lastpallar, och sittmöbler av gamla ölbackar.
 
  • Gilla
Issehunden och 1 till
  • Laddar…
Annars finns ju ex. Galvade färdiggängade rör och kopplingar på rinkabyrör om man kan tänka sig det istället för svarta rör.
 
De är lika lite gängade som de blå rören. Men om man nu inte gillar att de blå rören är blå så kan ju galvat vara ett alternativ.
 
D Daniel 109 skrev:
De är lika lite gängade som de blå rören. Men om man nu inte gillar att de blå rören är blå så kan ju galvat vara ett alternativ.
Så kan det gå när man läser lite för fort. Antar att det bara är 6m som är gängade...
 
När jag behöver liknande rör så köper jag sprinklerrör då det är i dessa system som denna typen av rör används.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
B
låter ju som du skulle få mest ut av det genom att skaffa en gängsats så du kan bestämma själv, Ahlsell har ju järnrör också, alltid någon som kan köpa åt dig
 
Brokkr Brokkr skrev:
Jag ska ha rör till att bygga möbler. Söker inte efter rör i EXAKTA längder utan typ i normala längder, Såg en del rör i USA där det finns standard längder mellan 10cm till 1 meter i olika former.
Någon handlare med sortiment av färdiggängat lär du inte hitta, möjligen i USA men då blir frakten därefter.
Ska du bygga möbler går det ju åt lite rör och jag kan tänka mig att det blir lite experimenterande också så mitt bästa tips är att lära dig gänga och skaffa verktyg själv.
De rör och kopplingar man hittar i Sverige är dessutom tyvärr inte så snygga, åtminståne inte i mina ögon.
 
Billiga gänsatser brukar inte fungera och dyra är så pass dyra att man inte skall köpa om man inte behöver.

Har man rören färdigkapade brukar det alltid gå att få tag på någon hygglig rörmokare som gängar dem åt en efter arbetstid på svart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.