Har gett mig på att bygga för första gången och har gjort en liten tankevurpa som en något mer rutinerad snickare troligen inte skulle gjort.
På bilden ser ni öppningarna för mina garageportar, min tanke var att bara grusa upp mot dessa så att jag fick en hyfsat jämn väg in i garaget.
Men grusar jag upp så kommer panelen och syllen stå i grus och det vill jag inte, men jag måste också komma in med bilarna i garaget...
Enda alternativet jag kan komma på är att gjuta en ramp, men helst ville jag ju vara ha en grusplan
Så här i efterhand skulle jag ställt syllen på ett varv med lecablock....
Några idéer på lösning?
På bilden ser ni öppningarna för mina garageportar, min tanke var att bara grusa upp mot dessa så att jag fick en hyfsat jämn väg in i garaget.
Men grusar jag upp så kommer panelen och syllen stå i grus och det vill jag inte, men jag måste också komma in med bilarna i garaget...
Enda alternativet jag kan komma på är att gjuta en ramp, men helst ville jag ju vara ha en grusplan
Så här i efterhand skulle jag ställt syllen på ett varv med lecablock....
Några idéer på lösning?
Medlem
· Västernorrland
· 12 026 inlägg
Ja det är lätt att vara efterklok..........i ett garage är det alltid bra att ha ett varv med block. Då slipper man ha väggar och skivor och annat stå nere på golvet. Då kan man putsa eller vad man nu vill göra inne också och ha en "fot" att spola mot om man vill spola av och liknande.
kapa fasadbrädorna på lämplig höjd och sätt t ex Steni Terra eller annan mineralskiva. Jag gjorde det på mitt garage när vi asfalterade och la plattor och jag upptäckte att fasaden kom för nära marken då. Gjorde likadant på insidan också och tätade med silikon. Så nu har jag ett vattentätt skikt mot golvet också trots att Lecablocken saknas.
Jag ser inte på bilden, men jag antar att du har en klack eller lutning på sockeln så att du får en nivåskillnad från infarten till färdig golvhöjd? Då får du en naturlig höjd att avsluta mineralskivan på och gruset kan ansluta där.
Jag ser inte på bilden, men jag antar att du har en klack eller lutning på sockeln så att du får en nivåskillnad från infarten till färdig golvhöjd? Då får du en naturlig höjd att avsluta mineralskivan på och gruset kan ansluta där.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu snackar vi lösning!Bart skrev:
kapa fasadbrädorna på lämplig höjd och sätt t ex Steni Terra eller annan mineralskiva. Jag gjorde det på mitt garage när vi asfalterade och la plattor och jag upptäckte att fasaden kom för nära marken då. Gjorde likadant på insidan också och tätade med silikon. Så nu har jag ett vattentätt skikt mot golvet också trots att Lecablocken saknas.
[bild]
Bra tips, ska kolla lite mer på det.
Tack!
Visst är det så, får lossa syllen och lyfta bygget..S Stefan1972 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 026 inlägg
Klicka här för att svara