Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Bombsäker!Erik_Hansson skrev:
Vet att jag måste lösa luckan... men trodde att jag skulle få tid till det senare! Men är nog bara att ta tag i luckan imorgon.
Min plan är att kontakta Anticimex. Men skulle vilja känna mig lite mindre blond och lite mer som ett redigt fruntimmer som kan ta hand om sig själv innan jag ringer dom.L lordi skrev:
I dagsläget har jag ingen aning om de är råttor eller en svan som huserar på min vind liksom... kul att be Anticimex om att ta med alla bekämpningsmedel som dom har plus ett gevär ifall de är nåt stort som bor där uppe..
Är troligen inget stort, om det inte finns en stor öppen väg för dem att ta sig in.G Glesbygdsbo skrev:Min plan är att kontakta Anticimex. Men skulle vilja känna mig lite mindre blond och lite mer som ett redigt fruntimmer som kan ta hand om sig själv innan jag ringer dom.
I dagsläget har jag ingen aning om de är råttor eller en svan som huserar på min vind liksom... kul att be Anticimex om att ta med alla bekämpningsmedel som dom har plus ett gevär ifall de är nåt stort som bor där uppe..
Om det är något som Knock on Wood föreslår, så är det inte Anticimex man ska ringa, utan vi vet alla vem
Anticimex får väl göra en koll först.
De må vara gulliga, men var glad om det inte är mård.G Glesbygdsbo skrev:
De förstör väldigt mycket om det vill sig illa.
Gnager sönder o använder vinden som latrin.
Som någon skrev, sätt upp någon fälla.
Oavsett vad det är så vill du ha ut det som är där, för det kommer bara att förstöra.
Då kan du inte ha bott speciellt länge på landet.... Kråkor, skator och andra stora fåglar springer och skuttar gladeligen runt på tak, gårdar och fält. Speciellt på vårkanten.G Glesbygdsbo skrev:
Ta det lugnt nu, du bor i symbios med naturen bara 
Kan inte tänka mig att det är stora råttor på vinden i Norrlands inland, jag sätter alla mina fiktiva slantar på ekorre.
Vi bor i ett gammalt hus och har hört alla möjliga ljud från påhälsande djur, ett lät så konstigt att vi kallade det för humlegrisen.
Det är bara att ta det lugnt och jobba metodiskt så kommer du bli en redig glesbygdsbo
Kan inte tänka mig att det är stora råttor på vinden i Norrlands inland, jag sätter alla mina fiktiva slantar på ekorre.
Vi bor i ett gammalt hus och har hört alla möjliga ljud från påhälsande djur, ett lät så konstigt att vi kallade det för humlegrisen.
Det är bara att ta det lugnt och jobba metodiskt så kommer du bli en redig glesbygdsbo
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Nu är detta en lite större fastighet i storstad så det är inte helt enkelt då dom antagligen kommer in via avloppssystemet.G Glesbygdsbo skrev:
Men har du en fristående villa på landsbygden så bordet det knte vara jättesvårt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
G Glesbygdsbo skrev:Min plan är att kontakta Anticimex. Men skulle vilja känna mig lite mindre blond och lite mer som ett redigt fruntimmer som kan ta hand om sig själv innan jag ringer dom.
I dagsläget har jag ingen aning om de är råttor eller en svan som huserar på min vind liksom... kul att be Anticimex om att ta med alla bekämpningsmedel som dom har plus ett gevär ifall de är nåt stort som bor där uppe..
Förstår dock hur du känner det!
Mård låter sannolikt, men inget av det du funderar på är farligt för dig så ge dig upp under en tid av dagen när det verkar tomt och titta. Antingen via stege utifrån eller via luckan inifrån. Om du hittar ett hål in kanske du ser fjädrar/päls, spår eller liknande som kan hjälpa till att identifiera inkräktaren.
