3 449 läst ·
16 svar
3k läst
16 svar
Hjäääälp - en kråkunge har fastnat i vår tomma pool
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Jag är hemma själv för tillfället och plötsligt hör jag världens oljud - 1000 kråkor som skriker för full hals. Då har vår stackars katt gått förbi poolen där en kråkunge som inte kan flyga just har "fastnat". Poolen är tömd pga rengöring.
Någon som kommer på ett fiffigt trick att få upp den? Så fort man går ut för att titta på den kommer hela kråksläkten och anfaller ...
Någon som kommer på ett fiffigt trick att få upp den? Så fort man går ut för att titta på den kommer hela kråksläkten och anfaller ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Prova med en planka eller nåt den kan promenixa upp på. Annars får man klättra ner och fånga den, men tjocka släkten kan vara rediga störtbombare.
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Tack. Provar paraply och planka. Jag är rädd för fåglar :x
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Jag var ingen vidare kråkfångare. Hittade ingen planka, men en lång tygrulle som jag lutade och försökte få fågeln att gå upp på. Funkade inte, men som tur var kom Per hem för en stund sedan och plockade upp kråkan med en skyffel och en håv. Äntligen blev det tyst.
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 841 inlägg
Det kan vara så att de matar honom där han är nu. Så det kan fortfarande sluta lyckligt.
Nu är detta kanske ett för sent svar men bor man i villa och dessutom driver ett forum som detta bör man se till att ha adekvat skyddsutrustning hemma. Nästa gång är det bara att dra på sig den och gå ut och lyfta upp fågelstackarn! 
Logga in
Skapa konto
Moderator
· Stockholm
· 57 841 inlägg
För några år sedan kom det ner en björktrast i vår skorsten, den hördes inne i skorstenen under en hel dag. Samtidigt som en stor björktrastsläkt satt på TV antennen och kom med glada tillrop till den som var i skorstenen.
Under natten kom de ner i vår öppna spis, och stod på morgonen bakom gnistgallret.
Fångade den med en håv (den liknade nu en koltrast efter en natt i skorstenen, och den kraxade väldigt hest).
Väl ute så kom genast ca 15 björktrastar och bildade ring runt den, kul att den kändes igen trots färgbytet. Senare på dagen var den borta, så vi får hoppas att den klarade sig.
Under natten kom de ner i vår öppna spis, och stod på morgonen bakom gnistgallret.
Fångade den med en håv (den liknade nu en koltrast efter en natt i skorstenen, och den kraxade väldigt hest).
Väl ute så kom genast ca 15 björktrastar och bildade ring runt den, kul att den kändes igen trots färgbytet. Senare på dagen var den borta, så vi får hoppas att den klarade sig.
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Kul att de håller ihop tycker jag