8 388 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Hittar inte liten rund ho med korgventil
Jag måste fråga er om som har runda hoar.
Är ni nöjda med dem?
Min pappa har en rund ho i köket sedan mitten av 80-talet och jag tål den inte.
Men jag är lite resturangskadad och vill hellst hålla vattnet när man diskar mm långt ner i hon. Och att inte få ner plåtar, stora skärbrädor och annat skumt som jag har hemma blir jag galen på. Speciellt när hon är limmad på bänkskivan och inte har naturlig vattenavrinning.
Är ni nöjda med dem?
Min pappa har en rund ho i köket sedan mitten av 80-talet och jag tål den inte.
Men jag är lite resturangskadad och vill hellst hålla vattnet när man diskar mm långt ner i hon. Och att inte få ner plåtar, stora skärbrädor och annat skumt som jag har hemma blir jag galen på. Speciellt när hon är limmad på bänkskivan och inte har naturlig vattenavrinning.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
En traditionell diskbänk är ju helt klart att föredra om man har restaurang hemma, dock kan man ju alltid komplettera köket med en liten rund ho i en annan del. För mig känns det inte så lite pentryaktigt att inte kunna diska utan att skvätta ÖVERALLT! Stora runda hoar (50x50) borde funka minst lika bra som en kantig 40x50 om inte bättre. Visst är det dock idel fördelar med att ha en avrinningsyta, men ack vad allt tar plats.
Runda hoar passar bäst som utslagsvaskar och inte som den vask som används till diskning osv. Ser snyggt ut i demokök på Ica osv men praktiskt i hemmet? Nej. Fast å andra sidan, är den stor nog så får man ju en rund inomhuspool och det är ju lite fränt.
Klicka här för att svara