1 643 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hittar inte den informationen som sökes
Hej,
Jag sitter och dimensionerar ett hus i Mora kommun och det är nästan intill pinsamt att jag inte vet men tänker att jag passar på att fråga iaf.
Jag har valt frånluftsvärmepumpen F750 från Nibe men det är två frågor jag undrar:
1, Inuti brukar det alltid sitta en elpatron, vad gör den?
2, är det endast tappkallvatten som ska kopplas in och så värmer pumpen upp vattnet med hjälp av återvunnen värme?
Tack på förhand!
Jag sitter och dimensionerar ett hus i Mora kommun och det är nästan intill pinsamt att jag inte vet men tänker att jag passar på att fråga iaf.
Jag har valt frånluftsvärmepumpen F750 från Nibe men det är två frågor jag undrar:
1, Inuti brukar det alltid sitta en elpatron, vad gör den?
2, är det endast tappkallvatten som ska kopplas in och så värmer pumpen upp vattnet med hjälp av återvunnen värme?
Tack på förhand!
Klicka här för att svara