Hej,

Jag sitter och dimensionerar ett hus i Mora kommun och det är nästan intill pinsamt att jag inte vet men tänker att jag passar på att fråga iaf.

Jag har valt frånluftsvärmepumpen F750 från Nibe men det är två frågor jag undrar:

1, Inuti brukar det alltid sitta en elpatron, vad gör den?
2, är det endast tappkallvatten som ska kopplas in och så värmer pumpen upp vattnet med hjälp av återvunnen värme?

Tack på förhand! :)
 
1. Ja. Den stöttar pumpen när den inte klarar hela värmelasten.
2. Den värmer tappvarmvatten och vattnet till värmesystemet.
 
2. Kallvatten in och varmvatten ut. Sen så är det tillopp och retur på vattenburna värmen också.
 
Tack verkligen! Det kändes lite dumt att behöva fråga men jag uppskattar er tid! :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.