Har letat o letat överallt efter besticklådor på 20cm bredd o 50cm längd men hittar inte...har däremot hitta de måttet på redskapslådor....:rolleyes:

Någon som kan hjälpa?

Funderat på att göra en själv?
Börja med en plywoodskiva i lagom storlek, köp sen några trälister och limma på.
Då får du den inredning som du vill ha.

Jag funderar på en variant av magnus idé, där jag helt enkelt skippar botten utan bara kapar lister till rätt längd och gör urtag halvt-i-halvt för att kunna foga samman dem till fack med önskad storlek.

Gammal tråd, TS har säkert löst detta, men säkert fler som (som jag) har liknande problem:

Via itsdesign.se kan man köpa besticklådor i mörkgrå plast, som passar många köksmodeller, eftersom de måttanpassar för dig. Man kan självklart köpa plastvarianter från andra leverantörer och kapa själv, men jag tyckte det var svårt att bedöma hur mycket de olika varianterna kunde kapas. Här har man många olika bredder, och ett djup, och sen uppger man vilka max/min mått som funkar med varje låda/vilka mått den kan kapas till.

Jag behöver djup 47 och bredd 61,5 (Puustelli från 2006, de har bytt format), och hittade en storlek här som kan kapas för att passa perfekt.

• Tabell över måttanpassade besticklådor med breddintervall, djup och höjd i millimeter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.