1 798 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Hitachi NR90GR2
Tjena.
Läste någonstans att det vår nån på forumet som hade haft problem med sin hitachi gaspistol, har precis köpt en från usa och provskjutit den med hitachigas samt sencospik från jula och den verkar gå jättebra.
Är det några som har bra erfarenhet av den?
då folk oftast skriver på nätet när de har problem med sina grejer och inte när de fungerar
Läste någonstans att det vår nån på forumet som hade haft problem med sin hitachi gaspistol, har precis köpt en från usa och provskjutit den med hitachigas samt sencospik från jula och den verkar gå jättebra.
Är det några som har bra erfarenhet av den?
då folk oftast skriver på nätet när de har problem med sina grejer och inte när de fungerar
Det kan nog vara mina inlägg du läst, jag har en NR90GR (lite osäker på vad som skiljer GR från GR2).
Min har spruckit 2ggr i plasthöljet, ena ggn var när jag var ute och spikade gles i garagetaket, det var kallt ute då. Lagade den framåt våren och spikade panel när den sprack en andra gång.
Tilläggas bör att jag aldrig gjort rent den invändigt supernoga, men jag är rätt säker på att jag hållit mig under de intervall som jag hittat på nätet för rengöring.
Har sedan dess använt den med helt ok resultat. Inte lika snabb som en luftpistol, men smidigt att slippa slang och kompressor.
Min har spruckit 2ggr i plasthöljet, ena ggn var när jag var ute och spikade gles i garagetaket, det var kallt ute då. Lagade den framåt våren och spikade panel när den sprack en andra gång.
Tilläggas bör att jag aldrig gjort rent den invändigt supernoga, men jag är rätt säker på att jag hållit mig under de intervall som jag hittat på nätet för rengöring.
Har sedan dess använt den med helt ok resultat. Inte lika snabb som en luftpistol, men smidigt att slippa slang och kompressor.
Jag var i stora drag färdig med garaget (nertill) när pistolen blev lagade efter 2a sprickningen (bra ord) 
Övervåningen ska väl göras på sikt, då får Hitachin bekänna färg.
Men det har väl spikats nån spik här, och nån där sedan lagningen utan några som helst problem.
Jag tror på kylan första ggn, och kanske en kombination med inte helt rätt ihopmonterad/lortig invändigt som gjorde att den pajade ytterligare en gång.
Har du NiMh accar till din GR2?
Min GR från USA kom med NiCd.
Övervåningen ska väl göras på sikt, då får Hitachin bekänna färg.
Men det har väl spikats nån spik här, och nån där sedan lagningen utan några som helst problem.
Jag tror på kylan första ggn, och kanske en kombination med inte helt rätt ihopmonterad/lortig invändigt som gjorde att den pajade ytterligare en gång.
Har du NiMh accar till din GR2?
Min GR från USA kom med NiCd.
Jag skrev nog fel det är en "grön" med nicd batterier, jag köpte en laddare från nån nätfirma här i sverige så man fick en shysst laddare som passar i väskan
läste även på något us forum att det var nån som hade en sprucken hitachi, det stog även att de första hade problem med en glappande sladd i handtaget men det ska vara åtgärdat
vad körde du för gas och spik när den gick sönder?
vad gick rep och delar på?
läste även på något us forum att det var nån som hade en sprucken hitachi, det stog även att de första hade problem med en glappande sladd i handtaget men det ska vara åtgärdat
vad körde du för gas och spik när den gick sönder?
vad gick rep och delar på?
Hitachigasen har jag för mig (Swedol säljer), kan ha varit Paslode.
Spiken var Essves.
Delarna gick på ca 500:- fixade den själv, typ 6skruv totalt (om jag minns rätt - 4 baktill, 2 fram vid nosen).
Spiken var Essves.
Delarna gick på ca 500:- fixade den själv, typ 6skruv totalt (om jag minns rätt - 4 baktill, 2 fram vid nosen).
Klicka här för att svara