2 381 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Hitachi NR90GC
Har en spikmaskin som krånglar. Man måste trycka hårt och ibland flera gånger för
att fläkten ska starta.
verkar som om det skulle finnas nån brytare eller kontakter inuti som borde bytas.
Nån som har erfarenhet?
att fläkten ska starta.
verkar som om det skulle finnas nån brytare eller kontakter inuti som borde bytas.
Nån som har erfarenhet?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Har en NR90GR om fläkten startar eller ej 'struntar jag i' men ibland så skjuter den inte någon spik, då är ibland spiken slut, gasen slut, batteriet för urladdat eller glappar
är det batteriet så drar jag loss det och sätter tillbaka det tills det blir kontakt igen.
ibland har jag för bråttom då får jag vänta en stund och röra avtryckaren igen och då funkar det
ibland får jag ta bort pistolen från brädan och sätta tillbaka den, och ibland har man inte tryckt in nosen hela vägen då får man trycka lite till
men om fläkten blåser eller ej har jag inte kunnat direkt koppla till någon av ovanstående feltillstånd...
den krånglar ju oxå mera om det är flera minusgrader (gasen har väl tendens att vara i vätskeform då och funkar ej)
är det batteriet så drar jag loss det och sätter tillbaka det tills det blir kontakt igen.
ibland har jag för bråttom då får jag vänta en stund och röra avtryckaren igen och då funkar det
ibland får jag ta bort pistolen från brädan och sätta tillbaka den, och ibland har man inte tryckt in nosen hela vägen då får man trycka lite till
men om fläkten blåser eller ej har jag inte kunnat direkt koppla till någon av ovanstående feltillstånd...
den krånglar ju oxå mera om det är flera minusgrader (gasen har väl tendens att vara i vätskeform då och funkar ej)
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
När jag köpt gas sist för ett par veckor sen, så sa de att det var fel på hitachis gas (enligt hitachi alltså) att de inte tände som de skulle, de hade nåt annat fabrikat istället som jag testade idag och det funkade felfritt.
Hitachi har ingen datumstämpel på sina patroner (det hade den andra sorten) så man vet ju inte om de är för gamla eller ej
Hitachi har ingen datumstämpel på sina patroner (det hade den andra sorten) så man vet ju inte om de är för gamla eller ej
Självbyggare
· Stockholm
· 10 270 inlägg
Jag har Makitas variant av Hitatchin och det är samma men med annan färg och fattning till batteriet. Jag fick ta isär min och rika upp de två metallskenor som gå från framdelen och in, det är de som trycker tillbaka luckan för patronen och släpper in gas. När de kärvade så fick jag ofta trycka in nosen flera gånger och ibland även trycka på undersidan luckan till patronen. Den öppnade inte ventilen för gasen annars.
Jag har kört lite olika gaser men jag har inte upplevt något annat problem än att vissa av "piraterna" har munstycken som inte funkar så bra i dessa pickor. Bäst har jag upplevt att munstycket från Paslode varit.
Jag har kört lite olika gaser men jag har inte upplevt något annat problem än att vissa av "piraterna" har munstycken som inte funkar så bra i dessa pickor. Bäst har jag upplevt att munstycket från Paslode varit.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden