Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Igår när jag körde min vinkelslip på arbetsbänken small det till i Hiltiladdaren. Blev en smäll och lite bränd lukt.
Tog en jordfelsbrytare och satte den i innan jag kopplade in den igen och till min förvåning lös den, satte i ett batteri och det blinkade grönt, den började surra men slog ifrån rätt omgående därefter.
Den verkar stänga av sig själv som nån säkerhetsfunktion vilket är jättesmart.
Tror ni det är någon idé att försöka hitta felet på den eller är jag mer safe att köpa en ny/bättre begagnad?
Tog en jordfelsbrytare och satte den i innan jag kopplade in den igen och till min förvåning lös den, satte i ett batteri och det blinkade grönt, den började surra men slog ifrån rätt omgående därefter.
Den verkar stänga av sig själv som nån säkerhetsfunktion vilket är jättesmart.
Tror ni det är någon idé att försöka hitta felet på den eller är jag mer safe att köpa en ny/bättre begagnad?
Kan du öppna den och se vad som smällt?
Ta kort och visa
Ofta är det enkla komponenter på ingångssidan av laddaren som smäller pga extern påverkan.
Kanske en varistor som smällt, eller några kondingar efter en likriktare som torkat.
Ta kort och visa
Ofta är det enkla komponenter på ingångssidan av laddaren som smäller pga extern påverkan.
Kanske en varistor som smällt, eller några kondingar efter en likriktare som torkat.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Ska göra så ikväll får vi se, roddar sjuka ungar för fullt här hemmaC corre skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Bästa svaret
Kan inte heller se något som är kass 
Kan inte heller ge dig någon direkt guidning vad felet kan vara då trasiga laddare likt denna som skickas in på verkstad byts ut. Förr bytte man kabeln vid kabelbrott men inte ens det görs längre
Kan inte heller ge dig någon direkt guidning vad felet kan vara då trasiga laddare likt denna som skickas in på verkstad byts ut. Förr bytte man kabeln vid kabelbrott men inte ens det görs längre
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Bara bita i det sura då helt enkelt och skaffa en bättre begagnad.J Jarlsgård skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Ok, det låter kanon! Tack för hjälpen
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Husägare
· Sörmland