28 652 läst ·
95 svar
29k läst
95 svar
Hikoki-tråden (inkl. Hitachi, MetaboHTP, Bendorf,Niko mfl)
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Jag blandar sågar på mina skenor men om det är går bra beror såklart på vilka sågar. Har ingen DUM-såg men det borde vid det här laget finnas någon där ute som kan redogöra för resultatet att växla mellan Festool/Hikoki?
Bra poäng @K_arlstrom. Hade jag inte tänkt på. Håller med om att man vill att det ska stämma på typ tiondelen med skena. Med att använda skenen spegelvänt, menar du bara att man kör den som "mothåll" så man kör sågen utefter kanten på den? "Fattigmansvarianten" på skensåg?K_arlstrom skrev:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Precis! Så kom jag runt det dilemmat. Jag har mest använt battericirkeln för grövre sågande, ska jag kapa skivor vill jag oftast ha dammsugaren inkopplad och då är det lika enkelt att använda finsågen... Skenan/gummiläppen ger ibland finare kant på snittet så mitt förslag är inte perfekt, men allt är ändå en kompromiss i slutändan 😋M Macarus skrev:
Idag har jag fått jämföra 2 maskiner, och jag vill inte byta min gröna mot en röd.
Sämre balans.
Mycket sämre finlir i knappen.
Har inte testat styrkan, men jag drar inte 170 mm långa skruvar i trä, så det saknar betydelse för mig.
Sämre balans.
Mycket sämre finlir i knappen.
Har inte testat styrkan, men jag drar inte 170 mm långa skruvar i trä, så det saknar betydelse för mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara