Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Naturligtvis så drar magnetfält till sig vatten, vattenmolekylen är en dipol, det vet ju ALLA.
Märkligt att man inte filtrerar inkommande ström utan jordar och orsakar en stor strömloop som då resulterar i än mer magnetfält.
Farbrorn har varit i farten tidigare med sina filter.
Protte
Märkligt att man inte filtrerar inkommande ström utan jordar och orsakar en stor strömloop som då resulterar i än mer magnetfält.
Farbrorn har varit i farten tidigare med sina filter.
Protte
Jag tor inte på det där, jag tänker nog klä kalsingarna med aluminiumfolie som jag alltid gjort.
Möjligen ett extra lager.
Möjligen ett extra lager.
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Det där var en av de värsta desinformationssidor jag sett
Alltså fick se en bild på detta ikväll, och det är bara som en slang som är virad runt ett koppar rör i källaren och så har
dom borrat ett hål i betong golvet och bara stoppat ner den där ?
den kostar 19000:-!!!!
dom borrat ett hål i betong golvet och bara stoppat ner den där ?
den kostar 19000:-!!!!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Skrev du verkligen tre (3) nollor?
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Aha de borrar hål i golvet och kör ned "slangen". Då förstår jag meningen "Källare som tidigare varit fuktiga har också torkat upp när HF-avledaren installerats…". Om man har översvämning i källaren så leder de bort vattnet genom det borrade hålet. Riktigt smart....
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Jag har också barn som tidvis drivit mig till vansinne beträffande sömnen. Lösningen är alltid den samma - var en bra förälder och ge dem mycket kärlek! Då brukar alla barn förr eller senare lära sig att sova.
HF-avledare platsar i en modern upplaga av Råttan i pizzan.
HF-avledare platsar i en modern upplaga av Råttan i pizzan.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ni kan ju läsa vad vi elektroniknissar tycker om apparaten, eller vad det nu är.....
http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=57269&view=unread#unread
Protte
http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=57269&view=unread#unread
Protte
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Jo, enligt Elsäkerhetsverket har han en ABL. Det är som sagt dags att se över behörighetssystemet... 
