Hej allihop,

Så här sju månader efter att vi köpte vårt hus som var/är i ganska stort behov av att renoveras har jag äntligen tid och ork att bidra lite här på forumet istället för att bara suga åt mig av all information som byggahus.se har att erbjuda. Ett stort tack till alla som både med direkta svar på frågor jag ställt samt till alla andra som utan att veta om det gett mig svar. Det har varit ovärderligt.

Stommen i huset är i väldigt bra skick, vilket besiktningsmannen bekräftade för oss innan vi köpte huset. Men det badrum och den WC som finns i huset var däremot i riktigt dåligt skick. Huset renoverades något 1976 då man bytte fasad och tilläggsisolerade, renoverade badrummet samt fixade med gillestuga. I övrigt var huset i princip orört, men i gott skick, sedan 1952.

För att kunna flytta in i huset bestämde vi oss för att vi var tvungna att renovera två rum; badrummet och tvättstugan.

Detta resulterade i att vi bytt alla avlopp och allt vatten i huset. Isolerat tvättstugegolvet (som ligger i källaren) och lagt in golvvärme där med allt arbete som det innebär.

Vi börjar nu se ljuset i tunneln och badrummet är nästan färdigt. Tvättstugan är funktionell men saknar all inredning.

Eftersom det är sju månader där det hänt ganska så mycket så börjar jag här med ett bildfritt inlägg och hänvisar därför nyfikna till http://www.hemmanetochvi.se där vi har vår blogg.

Mvh Jimmy

Tänkte att jag lägger upp en bild på huset i alla fall. Mer bilder kommer senare :)

/Jimmy

41JJJBBD72SMJ8IN.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.