Mycket stiligt måste jag säga. Har du några mått på bredd och djup. Är sugen på att bygga en arbetsbänk med förvaring av L-BOXX:ar under.

Kul att du gillar den. Måtten är:
H 162
B 101
D 41

anden2000 skrev:
Kul att du gillar den. Måtten är:
H 162
B 101
D 41
What's not to like 😃

Har du måtten på hyllplanen också? Sitter dina låspinnar på samma mått på alla hyllor? Tar gärna de måtten också isf.

snajgel skrev:
Bosch har en videoserie på en bänk med hyllor
[länk]
Jo jag har sett den där men tycker den är mer förvaring än arbetsbänk.

Tänkte mig något sånt här fast med boxarna åt andra hållet och lådor på båda sidor av bänken.

https://mobil.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/215985-mft-inspirerad-arbetsbank-l-boxx.html

Redigerat:
iSnobben skrev:
What's not to like 😃

Har du måtten på hyllplanen också? Sitter dina låspinnar på samma mått på alla hyllor? Tar gärna de måtten också isf.
Javisst, hyllplanen ser ut så här:

Bredd 442
Djup 395
Tjocklek 9
Kant till hålcentrum 22
Front till främre hålcentrum 155
Front till bakre hålcentrum 201
Plugg 6x30

Då passar det alla L-boxx-storlekar.

Jag genomborrade hålen, och har bara slagit i pluggarna. Några visar sig då inte sitta tillräckligt hårt för att de inte ska tryckas ner lite om man riktar lite fel då man lägger i boxen och den då trycker till på pluggarna innan den kommer rätt. En limdroppe eller att inte genomborra skulle nog ha varit bra.

Tack så jättemycket 😃 Du råkar inte veta vilka expansionsbeslag du använde också?

Nu måste jag bara sätta mig ner och planera min egen bänk. Kanske skulle bygga något även för mina Essbox onekligen smidigt att kunna dra ut dem och öppna locket 🤔

Biltema har expansionsbeslag

noone70 skrev:
Biltema har expansionsbeslag
De lite kraftigare på Biltema är tyvärr 500mm vilket ju är lite för långt. Hade en länk tidigare till en sida som sålde massor med varianter men jag har tappat bort den...

Om man, som jag, är lat och/eller har ont om tid så borde 50cm breda köksöverskåp (typ Ikea faktum) gå att använda som stommar till en hylla för systainers.

Det är mitt nästa projekt :)

Skall du köpa 50 cm breda faktumskåp så bör du göra det före 30/9 -16. Därefter är den serien helt utgången och ersatt med Metod där bredden är 40, 60 eller 80 cm.

Observera att Faktum är beställningsvara, tror att de ej finns i varuhuset.

Jag är medveten om att det är en utgående modell. Har mailat och frågat vad Epoq vill ha för sina stommar.

Det är ju rätt bra om stommarna finns att få tag i även efter september om man vill expandera hyllan lite, speciellt med tanke på att makita släpper nya roliga maskiner hela tiden :)

Återkom gärna med prisuppgifter på lämpliga stommar. Har själv börjat fundera på att ev. göra något likvärdigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.