Har köpt en begagnad Sony 5.1 STR-DH550 receiver.
Kopplat den till en ny Hitachi tv med HDMI och optisk kabel.
Anslutit två st högtalare till utgångarna för fronthögtalare.
Kör jag kalibreringsläge så kommer det signaler men i TV-läge är det knäpptyst.
Någon inkoppling eller inställning som jag missat?
Tacksam för tips
//Kent
 
Optiska utgången är säkert inte "på" som standard. ..

finns www.minhembio.com också .. :)
 
  • Gilla
KA-1
  • Laddar…
Gissar på ngn inställning i TV.
Rota runt där och se vad som händer.
 
  • Gilla
KA-1
  • Laddar…
Såg nu att det finns en optisk utgång även på Tivo boxen, kopplade in den dit och vips så var det mycket mer ljud.
Tackar Dan_Johansson och etompau för hjälpen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.