Då vi nu skall inleda vår andra köksrenovering med större hus och större familj finns det några saker jag tror kommer att underlätta vardagen. En sådan är en heltäckande rostfri diskbänk. Jag har tänkt mig en som går längst hela bänken på 3.30, med infälld häll. Planeringen av bänken ger inget utrymme till att både ha häll och blanda material så detta blir nog den bästa lösningen. Någon som har ett bra tips på var man hittar en sådan, gärna till bra pris.

Karin

jag har också köpt via Isakssons (länk i inlägg ovan) och jag är supernöjd med att ha rostfritt.

Jag valde att sätta en riktigt stor ho i stället för två mindre och det är toppen att kunna sätta ner hela stekpannor och stora formar i hon. Jag valde också att göra bänken 70 djup i stället för 60 och det är också både snyggt och praktiskt att få det extra utrymmet (då sätter man ju bara skåpen 10 cm från väggen mha reglar). Det var den enskilt dyraste posten i köksbygget (kommer inte ihåg exakt men 11 000 kr nånting) men det är absolut värt det.

Git&Lars!!

Vad betalade ni för eran diskbänk? Vilka mått?

chess skrev:
Git&Lars!!

Vad betalade ni för eran diskbänk? Vilka mått?
Vi fick betala 12300 inkl. embalage och frakt, måtten på diskbänken är 2970x600x60mm.

Git o Lars

Jag har just beställt min bänk hos Landskrona Rostfria. Har nämnt tidigare och gör det igren: Priserna ligger i relation till plåtens tjocklek och dämpning och därför kan man inte bara jämföra priserna efter tex bänkens längd.

Jag har beställt en Franke diskbänk måttbeställd. strax under 4000 för en 222 cm lång bänk med dubbelhoar.

Kave, det låter som ett jättebra pris!
Beställde du direkt från Franke eller var köpte du?

Jag beställde en från Franke igår som är 170 cm dubbla hoar för 3400:-,helt ok tycker jag

Vi har en lång rostfri bänk med infälld häll och det är n+ågot av det bästa i hela köket!
Uppvik med :-) bara å rekommendera!

Bumpar tråden, några fler som har bilder på fina heltäckande rostfria bänkar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.