Hej vill bolla lite med er andra på forumet.

Vi har nu fått vårat Vedum kök, prefabricerat som det dig bör.
Vi märkte vid genomgång:
Dålig grund målning på flertalet av produkterna
Sprickor och dåligt täckning av färg i kanter
Färgflagor, skrapningar på plana ytor
Kantstöttning på 2 av 4 bänkskivor.

Vi tog självklart kontakt med dom ang detta och har fotat allt.
Deras respons: det ser ut som någon velat gå på semester, vi har aldrig sett något liknande.

Det blev allt som allt 3 olika restordrar som ska komma på olika datum.
Den 1:a har nu kommit:
50% av skickat material har återigen färgflagor och skarpmärken!!

Vi ställer oss nu självfallet frågan, hur länge kan detta tolereras och vilken kvalité håller detta kök egentligen.
Vilka rättigheter kan man kräva här.
Känner personligen för att säga ta tillbaka skiten, och leverera ett som är som det vi beställde och montera det som tecken på goodwill.

Vad anser ni? Några mer missnöjda Vedumkunder eller köksjuridiker som kan tipsa om rätt tillvägagångssätt här, känner att mitt tålamod och byggtidsklocka börjar ticka mot sitt slut.

T
Man får vad man betalar för........vilket inte gäller i detta fall....eller hur var det nu?

Vad man har rätt till får väl juristerna svara på, borde stå i köpeavtalet annars, men som kund kan man kräva att det man köper nytt är målat som det ska och inte skadat tycker jag. Har ingen aning om Vedum vare sig pris eller kvalitet men vi köpte HTH och 2 av dom luckorna (hårdtryckslaminat har jag för mej materialet kallas) fick fettfläckar av embalagetejpen. När säljaren kom för att kolla hur det blev (jag monterade allt själv) så tog han direkt dom 2 luckorna som reklamation (så där ska det inte se ut, sa han) dessutom tog han en lucka som jag borrat fel i när jag skulle sätta dit handtagen (jag vet, det var otillåtet klumpigt :)) som reklamation också trots att den var ok när den kom. Kosta inget och levererat från Danmark inom en vecka. Så anser jag att man ska bli behandlad som kund.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.