Byggde ut huset för några år sedan och fick då installerat golvvärme i nya delen.
Men till och från hoppar hattarna av. Det är de som styr temperaturen. Så de skickar på full värme när de hoppar av.

Hur kan ett nytt system göra så? Händer kanske en gång i månaden. Olika givare varje gång.

Kan man lägga en liten klick limm eller något på de?

Givetvis skall de inte hoppa av!
Borde vara någon garanti på det och därför bäst att först kontakta den du köpte dem av, innan du börjar limma eller gör något annat.

Ringde upp firma som installera den. Men de sa att det va ett år eller om det va två års garanti.och jag va dum som inte ringde direkt när problemet började.

• Radiatorkopplingar och termostatventiler märkta med siffror och bokstäver för ett VVS-system.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I Sverige har du alltid tre års reklamationsrätt.
Men det kan ändå vara försent, för du skall kontaktar säljaren och berättar om felet så snart som möjligt. Att reklamera inom två månader från det att du upptäckt felet räknas alltid som inom skälig tid.

Däremot bör du fråga firman vad du kan göra för att rätta till det.

Låter orimligt att de skulle hoppa av sådär. Frågan är om det är rätt reglerdon till de ventiler som sitter där.

Ta en närbild på donen, och gärna på ventilen med donet borta. Så kanske någon här känner igen om de passar ihop.

Vad är det för fabrikat?

Jag har exakt samma problem men saknar tyvärr lösning. Trodde att LK var bra grejer men det här verkar vara en kass konstruktion.

Styrenhet märkt LK ICS.2, Intelligent Control System, med sladdar under.
Skapa konto
Närbild på en person som håller ett öppnat termostatreglage med synlig ventil och fjäder.
Skapa konto

Ser ut som de två små plastklackarna inte orka hålla fast i ventilgodset.
Kanske gör värmen att plasten utmattas och då släpper donen eller så är klackarna underdimensionerade.
Ligg på producenten. Detta känner dom säkert till

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Har exakt samma hattar och exakt samma problem. Slutade med att jag tog bort hattarna och justerade in flödet med hjälp av de blå ringarna iställe (tror det var dem som stryper, kan minnas fel). Rumstermostaterna är alltså ej i funktion, det är ju trist, men har inte direkt saknat dem.

H henkepenk skrev:
Har exakt samma hattar och exakt samma problem. Slutade med att jag tog bort hattarna och justerade in flödet med hjälp av de blå ringarna iställe (tror det var dem som stryper, kan minnas fel). Rumstermostaterna är alltså ej i funktion, det är ju trist, men har inte direkt saknat dem.

Det låter ju inte roligt.. Men tex igår när man skulle sova och märkte att det va full temp på i sovrummet Mindre kul.

De svarta fästringarna på fördelaren har jag inte sett förut. De brukar vara grå. Kan va de som är felet?

Jag funderade också över färgen. På LKs minishunt 60 skall man byta den svarta mot en grå ring då man använder de elektriska donen. Den svarta är för mekanisk termostat.
Kanske är samma här?

• Gilla
Sonikku och 1 till
  • Laddar…
R
Kan det vara så att klackarna är lite utmattade , kommer inte ihåg p¨den modellen nu , men går överdelen på donen upp som en indikering på öppet och stängt .

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Va seriöst.
Har de gjort den tappen.
Valde en stötte firma för detta jobb.

Haft läcka på tre ställen i källaren efter deras jobb också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.