Byggde ut huset för några år sedan och fick då installerat golvvärme i nya delen.
Men till och från hoppar hattarna av. Det är de som styr temperaturen. Så de skickar på full värme när de hoppar av.
Hur kan ett nytt system göra så? Händer kanske en gång i månaden. Olika givare varje gång.
Kan man lägga en liten klick limm eller något på de?
Men till och från hoppar hattarna av. Det är de som styr temperaturen. Så de skickar på full värme när de hoppar av.
Hur kan ett nytt system göra så? Händer kanske en gång i månaden. Olika givare varje gång.
Kan man lägga en liten klick limm eller något på de?
I Sverige har du alltid tre års reklamationsrätt.
Men det kan ändå vara försent, för du skall kontaktar säljaren och berättar om felet så snart som möjligt. Att reklamera inom två månader från det att du upptäckt felet räknas alltid som inom skälig tid.
Däremot bör du fråga firman vad du kan göra för att rätta till det.
Men det kan ändå vara försent, för du skall kontaktar säljaren och berättar om felet så snart som möjligt. Att reklamera inom två månader från det att du upptäckt felet räknas alltid som inom skälig tid.
Däremot bör du fråga firman vad du kan göra för att rätta till det.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Låter orimligt att de skulle hoppa av sådär. Frågan är om det är rätt reglerdon till de ventiler som sitter där.
Ta en närbild på donen, och gärna på ventilen med donet borta. Så kanske någon här känner igen om de passar ihop.
Vad är det för fabrikat?
Ta en närbild på donen, och gärna på ventilen med donet borta. Så kanske någon här känner igen om de passar ihop.
Vad är det för fabrikat?
Ser ut som de två små plastklackarna inte orka hålla fast i ventilgodset.
Kanske gör värmen att plasten utmattas och då släpper donen eller så är klackarna underdimensionerade.
Ligg på producenten. Detta känner dom säkert till
Kanske gör värmen att plasten utmattas och då släpper donen eller så är klackarna underdimensionerade.
Ligg på producenten. Detta känner dom säkert till
Har exakt samma hattar och exakt samma problem. Slutade med att jag tog bort hattarna och justerade in flödet med hjälp av de blå ringarna iställe (tror det var dem som stryper, kan minnas fel). Rumstermostaterna är alltså ej i funktion, det är ju trist, men har inte direkt saknat dem.
H henkepenk skrev:
Det låter ju inte roligt.. Men tex igår när man skulle sova och märkte att det va full temp på i sovrummet Mindre kul.
Den svarta adaptern hör till handrattarna som sitter på fördelaren vid leverans.
Den svart skall bytas ut mot den grå som följer med ställdonet.
Här har man hoppat över detta och kanske kastat dom rätta adaptrarna.
Adapter är grå och heter VA 26
https://www.rskdatabasen.se/kategor...varmesystem-vattenburen/tillbehor/2434611-123
Den svart skall bytas ut mot den grå som följer med ställdonet.
Här har man hoppat över detta och kanske kastat dom rätta adaptrarna.
Adapter är grå och heter VA 26
https://www.rskdatabasen.se/kategor...varmesystem-vattenburen/tillbehor/2434611-123



