Har en grovplanerade tomt som nu skall bli gräsmata, dvs de sista 15 cm skall fyllas ut till färdig nivå(det är blandad fyllnadsmassa under) och sedan så gräs i det, hade planerat att köpa dyr planeringsjord för ändamålet. Nu blev jag erbjuden massa hästgödsel från en flera år gammal hög att få gratis av en bonde i närheten. Kan jag köra på det och sedan så i det ? Har ingen möjlighet att hålla på och blanda utan går det att köra rakt i det? Skulle sparas MYCKET pengar?

Tacksam för svar.
 
Gör inte så, dina plantor/grässtrån kommer att växa ihjäl sig pga övergödsling.
 
Ja blev väldigt fin gräsmatta
 
Sen kan man väll diskutera om flera år gammalt hästgödsel fortfarande är gödsel. Grattis till en fin gräsmatta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.