1 746 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hårdmetallsklinga
Jag måste byta mina 3 st klinger på ELU cirkelsåg, gersåg Elektra Beckum,,och Atika byggsåg storlek , 190, 210, 315, diam. hål 30mm på samtliga. När man tittar på klinger finns det ett stort spann på priset är kvaliten lika stor som prisstorleken de billiga är det problem med sidkast vibrationer dålig kvalite på hårdmetallen eller vad är den stora skillnaden. ofta är det bättre att satsa på kvalite för det blir billigast i längden
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ja, det låter ju som om du redan svarat på din fråga, och jag håller med dig, det blir billigare att köpa ordentlig kvalitet från början.
Jag använder också dewalts klingor (series 40 samt 60 har jag). Bra snitt till ett i förhållandet OK pris.Redesign skrev:
Kvaliten på dws klingor är dock skiftande, de billigare är inte värde sitt pris, bättre med tex biltema då, och ska man ha de allra bästa klingorna som är det nog festool eller forrester som gäller.
Redigerat:
Jag köpte en 300mm klinga från Biltema till min Electra Beckumsåg.
(Biltema har inte 315mm).
Den funkar helt OK tycker jag, i vilket fall är den 1000 ggr bättre än den gamla slöa som satt innan.
Men jag har inte provat andra klingor eller jämfört med andra sågar, så jag kan ju inte heller säga om Biltema-klingan verkligen är bra eller inte.
Den är inte dyr, 189:- resp 229:- för 32 resp 48 tänders.
(Biltema har inte 315mm).
Den funkar helt OK tycker jag, i vilket fall är den 1000 ggr bättre än den gamla slöa som satt innan.
Men jag har inte provat andra klingor eller jämfört med andra sågar, så jag kan ju inte heller säga om Biltema-klingan verkligen är bra eller inte.
Den är inte dyr, 189:- resp 229:- för 32 resp 48 tänders.
Klicka här för att svara