Jag har isolerat halva taket med Vital cellulosaskivor som jag kunde köpa på lokala Bauhaus. Nu verkar de tagit bort dessa ur sortimentet och Vitals hemsida verkar inte funka längre. Någon som kan bekräfta detta?

Så nu måste jag kika på ett annat alternativ till cellulosaisolering. Det finns ju en del, men det verkar som att jag måste åka en bit eller beställa hem pallvis. Känns ju sådär.

Det verkar vara så, var själv intresserad av vital-skivor till mitt bygge. Men jag har gjort samma upptäckt som du att hemsidan inte fungerar...

Har du hittat ngt vettigt alternativ?

Har kikat lite på feelingwood, kanske kan vara något?

Hoppsan. Ja det skulle förklara saken. Om de inte byggt upp igen så är väl ev lager slut nu.

Hej,

Som sagt, av förklarliga skäl har dom ju slutat med dom, och när jag frågat på bauhaus i Örebro har dom ännu inte "hittat" någon ersättare. Medans Bauhaus i sthlm har börjat med isolina.

Om du hittar något altenativ i Örebro trakten så är jag intresserad av att veta vart man kan köpa, då jag inte bor heltid i länet här och har lite dålig koll :)

Skumt, då borde ju B-hus här i Örebro också ta in Isolina. Verkar ju vettigt. Det finns annars en återförsäljare i Fjugesta som säljer linisolering i skivor. Men lin är tyvärr ganska dyrt och han rekommenderade mig faktiskt att inte köpa linisolering eftersom den var besvärlig att jobba med. Man undrar ju.

Pavaflex säljer annars träfiberskivor men då måste man beställa hem pallvis. Inte alltid det man vill. Vi kanske ska dela Thomas? :)

Innan vi började med renoveringen av vårt hus med timmerstomme från 1919 så letade vi runt efter isolering med hygroskopiska egenskaper som matchar trä. Vital kom då upp som ett alternativ (fanns fortfarande på Bauhaus då). Det slutade dock med att vi valde Feelingwood, mycket pga av deras utmärkta support, samt att de blev billigare efter att vi begärt in offert.

Nu i efterhand är vi mycket nöjda med resultatet. Våra snickare hade lite problem i början med att skära i isoleringen, men efter tipset att ha en riktigt vass kniv så löste det sig. Skivorna är även mycket trevliga att jobba med jämfört med tex glasull.

Hej.

Hur hur det gått cederbusch?

Jag har bestämt mig för feelingwood och enligt deras hemsida ska woody och XL butiker sälja det. Så tänkte imorgon åka till min lokala woody och se om man kan få ett saltat pris på 8 balar.

Har inte kommit så långt ännu. Ser att det finns en återförsäljare här i Örebro, blir till att ringa. Saken är den att vi nu är inne på att jämföra kostnaden med att låta spruta in cellulosa i form av lösull. Än så länge verkar det lovande.

Har nu pratat med Multisol som finns här i Örebro och som säljer Feelingwoods skivor på lager. De sprutar dessutom lösull. Jag är kluven hur jag ska göra, de förordade nämligen skivorna före lösullen i snedtaket. Måste hem och räkna på prisskillnaden ikväll när frun tittar på lets dance (inte min kopp te).

Nu har vi ett gäng feelingwood-skivor hemma. Ska bli intressant att jämföra dessa med Vital som jag använt förut.

matsa79
Jag ska isolera ett 80kvm garage med platt tak och jag funderar på feelingwood, jag undrar om ni som har använt er av det är nöjda?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.